IT

Ingen sikker post i fire dage – undgå at sende i denne periode

IT

Ingen sikker post i fire dage – undgå at sende i denne periode

Digitaliseringsstyrelsen erstatter den eksisterende Digital Post-løsning, hvilket betyder sikker post, med en ny og tidssvarende løsning, som baner vejen for en bedre kommunikation mellem myndigheder, borgere og erhverv.

15. 03. 22

For medarbejdere i Aabenraa Kommune har ændringen konsekvenser for afsendelse og modtagelse af Digital Post – både den Digitale Post, hvilket betyder sikker post, der afsendes og modtages fra Outlook, og den Digitale Post, der afsendes og modtages fra alle vore fagsystemer. Selvom ændringerne primært handler om den bagvedliggende teknologiske opsætning, betyder ændringerne alligevel, at vi som myndighed skal være opmærksomme på ændringerne.

Overgangen til den nye Digitale Postløsning betyder, at Digital Post i en omstillingsperiode fra 16. marts kl 17.00 til 21. marts kl 9.00 IKKE vil blive sendt direkte til borgere og virksomheder, men vil blive sat i en kø, som afvikles efter åbningen den 21. marts kl 9.00. Hvis I har påtænkt at sende Digital Post til borgere eller virksomheder i denne periode, vil vi anbefale, at I gør dette inden 16. marts kl 17.
Det er Digitaliseringsstyrelsen, der har ansvaret for at informere borgere og virksomheder om konsekvenserne. 

Hvis I har yderligere spørgsmål til konsekvenserne af omstillingen, kan I kontakte projektleder Erna Lüthje, tlf. 4027 0745 eller elut@aabenraa.dk.