Personaleafdelingen

Aabenraa Kommune får nyt rekrutteringssystem

Personaleafdelingen

Aabenraa Kommune får nyt rekrutteringssystem

Den 1.november skifter vi til nyt rekrutteringssystem. Vores nye rekrutteringssystem bliver Signatur, der også anvendes i andre kommuner.

25. 08. 22

Den 1.november 2022 skifter vi til nyt rekrutteringssystem. Vores nye rekrutteringssystem bliver Signatur, der også anvendes i andre kommuner.
Skiftet sker hovedsageligt, fordi vi har lyttet til jer, der ofte arbejder med HR Manager. Mange af jer har meldt tilbage, at systemet ikke er intuitivt at arbejde med. Det har derfor været vores primære fokus i udvælgelsen af et nyt rekrutteringssystem og dermed også valget af Signatur.

Vi udbyder to identiske superbrugerkurser i Signatur torsdag den 27.oktober. Kurset henvender sig til medarbejdere, der ofte slår stillinger op.
Du kan tilmelde dig her:

Workshop 1: Kl 9.30-12.00
Workshop 2: 12.30-15.00

Signatur har desuden udviklet forskellige vejledningsvideoer, der skal hjælpe brugerne af systemet godt på vej. Dem får I adgang til, når I skal til at arbejde i systemet. Derudover er rekrutteringsteamet klar til at hjælpe jer på vej.
Fra den 1.november 2022 og to uger frem er der ekstra bemanding i HR Callcenter, så I altid kan få hjælp.

Stillinger, der er slået op inden den 1.november og har deadline efter 1.november, færdiggøres i HR Manager. HR Manager lukker den 31. december 2022. Dog er det ikke muligt at slå nye stillinger op i HR Manager efter den 1. november.

Hvordan kommer jeg og andre brugere ind i Signatur?

Brugere, der i dag har status i HR Manager som ”sekretær” eller ”ansættende leder” bliver automatisk oprettet i Signatur. De, der har en af disse roller, vil skulle logge ind med de samme oplysninger, som I logger på Citrix med. Når I ændrer kode til Citrix vil jeres kode til Signatur automatisk også blive ændret.
Brugere, der har rollen ”ansættelsesudvalg” skal oprettes på ny. Hvordan I gør dette, hører I mere om.

Hvad siger de andre kommuner?

En del af Signaturs kunder er Kommuner. Du kan her læse, hvad brugere i Vejle og Holstebro tænker om Signatur:

”Signaturs rekrutteringssystem er et enkelt og intuitivt system, som har været nemt at lære for superbrugerne. Venlig og imødekommende support, hvor der er en lille kreds, som taler dansk, og som kender vores Vejle-organisering og kan hjælpe målrettet. Brugerne i driften har taget Signatur i anvendelse uden problemer eller særlige udfordringer. De udviklingsønsker vi har haft, har Signatur søgt konstruktive løsninger på.”

Administrativ konsulent, Grethe Hauge Mikkelsen, Vejle Kommune, Velfærdsstaben

 

”Det eneste system, jeg har kendskab til evner at fjerne uhensigtsmæssig formatering i deres opslagsopsætning. Det er gjort så enkelt som overhovedet muligt at invitere og kommunikere med kandidater, og der er minimal ventetid, når man arbejder i systemet. Signatur har god support, som er hurtig til at følge op og hjælpe. Signatur lytter til kunders ønsker og har en løsningsorienteret tilgang hertil.”

Kirstine Heje Michaelsen, Vejle Kommune, Strategi og Udvikling, Administrativ konsulent.

 

”Holstebro Kommune har siden 2013 samarbejdet med Signatur. Rekrutteringssystemet lever til fulde op til vores behov og forventninger i både annonce og rekrutteringsportal. Systemet er brugervenligt, fleksibelt og sikkert. Signatur har et højt serviceniveau, Holstebro Kommune er yderst tilfredse med både samarbejde, produkter og udvikling.”

Søren Bork Pedersen, HR-chef

Hvor kan du læse mere?

Du kan læse mere på Signaturs hjemmeside. Her kan du både læse om deres fokusområder, ligesom du kan læse om andre kunders oplevelser af systemet. Du finder Signaturs hjemmeside her: https://www.signatur.dk/