Lederevaluering 2021
I Aabenraa Kommune gennemfører vi hvert 2. år (ulige år) lederevalueringer af alle ledere på niveau 1, 2 og 3.
Lederevalueringen er en 360 graders evaluering, hvilket betyder, at lederen bliver evalueret af
- lederen selv
- leders leder
- leders medarbejdere
- lederkolleger
Formålet med lederevalueringen er lederens udvikling og læring på baggrund af lederevalueringsrapporten og lederudviklingssamtalen.
Lederevalueringen afvikles i perioden 1. – 21. september 2021 og består af 25 spørgsmål, som relaterer til de fire ledelsesværdier:
- Lederen er leder
- Lederen er kommunikerende
- Lederne er helhedsorienteret
- Lederen er værdiskabende
Spørgeskemaet sendes via vores leverandør Enalyzer til alle ansatte enten på mail eller sms. Kriterierne for at deltage er, at man
- har været ansat i minimum tre måneder forud for gennemførelsen
- har haft den samme leder i minimum tre måneder forud for gennemførelsen
- er på arbejdspladsen i gennemførelsesperioden (dvs. ikke er på barsel eller langtidssygemeldt)