Personaleafdelingen

Lederevaluering 2021

Personaleafdelingen

Lederevaluering 2021

Lederevalueringen gennemføres i perioden 1.-21. september. Læs mere her.

23. 08. 21

I Aabenraa Kommune gennemfører vi hvert 2. år (ulige år) lederevalueringer af alle ledere på niveau 1, 2 og 3.

Lederevalueringen er en 360 graders evaluering, hvilket betyder, at lederen bliver evalueret af

  • lederen selv
  • leders leder
  • leders medarbejdere
  • lederkolleger

Formålet med lederevalueringen er lederens udvikling og læring på baggrund af lederevalueringsrapporten og lederudviklingssamtalen.

Lederevalueringen afvikles i perioden 1. – 21. september 2021 og består af 25 spørgsmål, som relaterer til de fire ledelsesværdier:

  • Lederen er leder
  • Lederen er kommunikerende
  • Lederne er helhedsorienteret
  • Lederen er værdiskabende

Spørgeskemaet sendes via vores leverandør Enalyzer til alle ansatte enten på mail eller sms. Kriterierne for at deltage er, at man

  • har været ansat i minimum tre måneder forud for gennemførelsen
  • har haft den samme leder i minimum tre måneder forud for gennemførelsen
  • er på arbejdspladsen i gennemførelsesperioden (dvs. ikke er på barsel eller langtidssygemeldt)