Personaleafdelingen

Mentorordning for ledere

Personaleafdelingen

Mentorordning for ledere

Uanset om du er mentor eller mentee, får du mulighed for at reflektere over og blive klogere på din egen ledelse.

11. 03. 22

Ledere giver til hinanden

Som mentee får du mulighed for at få sparring på din ledelse af en erfaren leder, med en anden faglig baggrund fra en anden del af organisationen.

Som mentor får du mulighed for at hjælpe en ny lederkollega godt ind i lederrollen samtidig med, at du får mulighed for at lære andre dele af Aabenraa Kommunes organisation at kende.

I mentorordningen giver ledere til hinanden på tværs af organisationen, så bak gerne din leder op i at være mentor eller mentee 

Om mentorforløbet

Vi starter vi et mentorforløb op onsdag den 8. juni. Mentee og mentor vil blive matchet på baggrund af en samtale med en konsulent fra Personaleafdelingen.

Mentorordningen blev etableret i 2020 og du kan læse mere om den på Medarbejderportalen. Du kan evt. også forhøre dig hos din leder eller dine lederkolleger, om der er nogen, der har erfaring med mentorordningen.

Målgruppen for mentorordningen

Målgruppen, der kan få en mentor er:

  • Nye ledere i første lederjob
  • Ledere med en baggrund fra andre sektorer f.eks. regionen eller det private
  • Ledere, der er avanceret et ledelsesniveau i Aabenraa Kommune

Aabenraa Kommunes mentorordning er et supplement til eventuelle mentorordninger i fagforvaltningerne.

Yderligere informationer

Ønsker du at høre mere om mentorordningen, få en mentor eller være mentor, kan du kontakte udviklingskonsulent Anja Holl Knæhus i Personaleafdelingen på ahk@aabenraa.dk eller mobil 21 69 06 32.