Gå til indhold
    • Mit personale
    • Bygninger
    • Aktindsigter og forsikringer
    • Indkøbsaftaler og byttebørs
    • IT og digitalisering
    • Kommunikation
    • Lederudvikling
    • Økonomi
    • Dialogbaseret aftalestyring
    • Løn, pension og arbejdstid
    • Fravær (Sygefravær, ferie, barsel, tjenestefri m.v.)
    • Medarbejderudvikling
    • Personaletilbud
    • Fratrædelser
    • Til nye medarbejdere og elever
    • Personalepolitik, whistleblowerordning
    • Kørsel og tjenesterejser
    • Mærkedage og Dronníngens Fortjensmedalje
    • Akut psykologisk krisehjælp
    • Krænkende handlinger, psykisk- og fysisk vold
    • APV, Arbejdsskader, SafetyNet
    • Arbejdstilsynet
    • MED-organisationen
    • Sundhedstilbud for medarbejdere i Aabenraa Kommune
    • Trivselsundersøgelse
    • Uddannelse, konference, MED-klippekort
    • Links, vejledninger, rekvisition til skærmbriller
    • Økonomi
    • Bygninger
    • Forvaltningsret, aktindsigt og forsikring
    • Indkøbsaftaler og byttebørs
    • IT og digitalisering
    • Journalisering og arkivering
    • Kommunikation
    • Politiske og administrative møder
    • Projektmodel
    • Direktionen
      • Om direktionen
    • Børn og Kultur
    • Jobcenter og Borgerservice
    • Plan, Teknik & Miljø
    • Social & Sundhed
    • Staben

Direktionen

  • Om direktionen
    • Medlemmer
    • Mødekalender
    • Dagsordner og referater

Om direktionen

  • Medlemmer
  • Mødekalender
  • Dagsordner og referater
Aabenraa Kommune Medarbejderportal Aabenraa Kommunes hjemmeside
  • Mit personale

  • Bygninger

  • Aktindsigter og forsikringer

  • Indkøbsaftaler og byttebørs

  • IT og digitalisering

  • Kommunikation

  • Lederudvikling

  • Økonomi

  • Dialogbaseret aftalestyring

  • Løn, pension og arbejdstid

  • Fravær (Sygefravær, ferie, barsel, tjenestefri m.v.)

  • Medarbejderudvikling

  • Personaletilbud

  • Fratrædelser

  • Til nye medarbejdere og elever

  • Personalepolitik, whistleblowerordning

  • Kørsel og tjenesterejser

  • Mærkedage og Dronníngens Fortjensmedalje

  • Akut psykologisk krisehjælp

  • Krænkende handlinger, psykisk- og fysisk vold

  • APV, Arbejdsskader, SafetyNet

  • Arbejdstilsynet

  • MED-organisationen

  • Sundhedstilbud for medarbejdere i Aabenraa Kommune

  • Trivselsundersøgelse

  • Uddannelse, konference, MED-klippekort

  • Links, vejledninger, rekvisition til skærmbriller

  • Økonomi

  • Bygninger

  • Forvaltningsret, aktindsigt og forsikring

  • Indkøbsaftaler og byttebørs

  • IT og digitalisering

  • Journalisering og arkivering

  • Kommunikation

  • Politiske og administrative møder

  • Projektmodel

Direktionen

  • Tom Ahmt

    Kommunaldirektør

    Mobil.: 28993111

    ahmt@aabenraa.dk

  • Søren Lorenzen

    Direktør for Staben, Jobcenter og Borgerservice

    Tlf.: 7376 6363

    Mobil.: 2372 0311

    slor@aabenraa.dk

  • Chriss Mailandt-Poulsen

    Direktør for Børn og Kultur

    Tlf.: 7376 7255

    Mobil.: 28993212

    cep@aabenraa.dk

  • Karen Storgaard Larsen

    Direktør for Social & Sundhed

    Tlf.: 7376 7136

    Mobil.: 30688591

    kslar@aabenraa.dk

  • Ditte Lundgaard Jakobsen

    Direktør for Plan, Teknik & Miljø

    Tlf.: 7376 7286

    Mobil.: 40156421

    dlja@aabenraa.dk

Direktionen udgør det øverste ledelsesniveau i den administrative organisation i Aabenraa Kommune.

Gå til Direktionen

Børn og Kultur

  • Børn og Familie

    Børn og Familie omfatter myndighedsafdelingen (som har til huse både i Tinglev og på Dronning Margrethes Vej), Tidlig Forebyggelse, Center for Familier og Børnehandicapområdet.

  • Skole og Undervisning

    Skole og Undervisning beskæftiger sig med driften af skolevæsnet som helhed og er sparringspartner for de enkelte skolers skoleledelser.

  • Dagtilbud

    Dagtilbud omfatter 26 daginstitutioner og dagplejen. Dagtilbud fører desuden tilsyn med de private dagtilbud i kommunen.

  • PPR

    PPR arbejder med undervisning, rådgivning, vejledning og korterevarende behandling i forhold til børn og unges udvikling i dagtilbud, skoler og i hjemmet. PPR arbejder med børn og unge fra fødslen til og med afslutning af folkeskolen. PPRs kontor ligger i Tinglev, men medarbejderne træffes også i dagtilbud og skoler.

  • Ungeindsatsen

    Ungeindsatsen er indgangen til kommunen for alle unge mellem 15 og 25 år og har til opgave at koordinere indsatsen for de unge på tværs af uddannelses-, beskæftigelses- og socialområdet. Ungeindsatsen består af ledere og medarbejdere fra UU, Børn og Familie, Jobcentret og Visitation og Understøttelse. Se oversigt over medarbejdere og ledelse her:

  • Kultur og Fritid

    Kultur og Fritid arbejder med at opfylde de lovmæssige forpligtelser omkring biblioteksvæsen, musikskole og folkeoplysningslovens bestemmelser. Vi arbejder med både selvejende og kommunale institutioner som haller, svømmehaller og museer.

  • Forvaltningen

    Her kan du finde referater fra chefmøder og arbejdsmiljøgruppen, materiale til nye medarbejdere, evakueringsplanen, mv.

  • Direktør og afdelingschefer

    Kontaktinformationer på direktør og afdelingschefer i Børn og Kultur.

  • Børn og Kultur på tværs

    Her finder du, strategier og politikker, handleplaner, område-MED referater, samtykkeerklæringer og action cards.

Børn og Kultur-forvaltningen består af fire afdelinger (Dagtilbud, Skole og Undervisning, Kultur og Fritid, samt Børn og Familie), PPR og et fælles sekretariat. Børn og Kulturs administration holder til på det gamle rådhus i Tinglev og på Dr. Margrethes Vej 13 i Aabenraa. Kultur og Fritid holder til på Skelbækvej 2 i Aabenraa.

Gå til Børn og Kultur

Jobcenter og Borgerservice

  • Vejledninger i Jobcenter og Borgerservice

    Vejninger og procedurer som gælder på tværs af Jobcenter og Borgerservice - for både ledere og medarbejdere

  • Værdier, delpolitikker og visioner

    I jobcenter og Borgerservice er der udarbejdet forskellige delpolitikker, visioner og værdier, som fortæller hvad vi gerne vil stå for i vores kontakt med borgere, virksomheder, kolleger og andre samarbejdspartnere.

  • Afdelinger og kontorer

    Her kan du læse mere om hvordan vi er organiseret, hvem vi er og hvad vi laver.

  • Dagsordner og referater

    Her finder du dagsordner og referater fra f.eks. Lokal MED-udvalg, arbejdsmiljøgruppen og andre relevante møder. Du kan også finde kontaktoplysninger på repræsentanter i de forskellige udvalg.

  • JB-Nyt

    JB-nyt er forvaltningens interne nyhedsbrev, som udkommer hver 14. dag i ulige uger.

  • Direktør og afdelingschefer

    Kontaktinformationer på direktør og afdelingschefer i Jobcenter og Borgerservice.

  • KIS - Kommunalt in-house servicekorps

    KIS er en selvstændig institution, som løser serviceopgaver for Aabenraa Kommunes institutioner og foreninger.

  • Nyttig information i Jobcenter og Borgerservice

    Her har vi samlet oplysninger, som er vigtige for dig

Jobcenter og Borgerservice består af afdelingerne Jobcenter, Borgerservice samt JB-sekretariat, som er fordelt på to adresser. Jobcenteret har adresse på Kallemosen 20, hvor Borgerservice og JB-sekretariatet befinder sig på Rådhuset, Skelbækvej 2.

Gå til Jobcenter og Borgerservice

Plan, Teknik & Miljø

  • PTM - forvaltning og institutioner

    Organisering og struktur

  • Rådhuset, åbnings- og telefontider

    Lokaler, åbnings- og telefontider m.m

  • Møder og transport

    Bookning af lokaler og forplejning, udgifter og transport samt vejledning i brug af biler og el-cykel

  • Arbejdstid, fravær og tidsregistrering

    Retningslinjer ved fravær og registrering

  • Lokal-MED og arbejdsmiljø

    Her kan du finde dagsordner og referater fra årets Lokal-MED møder. Du kan også finde div. retningslinjer, der er blevet behandlet på Lokal-MED, samt information om arbejdsmiljø og arbejdsmiljøgruppens arbejde.

  • Dagsordner til politiske udvalg, lokal-MED og chefgruppen

    Politisk mødekalender, deadlines og vejledning

  • IT og GIS

    Her finder du informationer om alt fra IT og digitalisering, GIS og Geodata til forvaltningens superbrugere og webredaktører.

  • Andre vejledninger og oversigter i Plan, Teknik & Miljø

    Aktindsigt, kommunikation/pressehåndtering, arealoversigt

  • Til lederen: ansættelse og introduktion til nye medarbejdere

    Nyttige oplysninger til dig, der er ny medarbejder og til lederen der ansætter

Plan, Teknik & Miljø arbejder med teknik og miljø, erhvervsservice og køb og salg af fast ejendom. Vi arbejder på alle områder for at finde gode løsninger sammen med vores borgere, virksomheder og foreninger.

Gå til Plan, Teknik & Miljø

Social & Sundhed

  • Social & Sundhed - forvaltning og institutioner

    Organisering af Social & Sundhed

  • Referater chefgruppen, politisk mødekalender, deadlines og proces for dagsorden.

  • Effekt- og resultatmåling

    Med den rehabiliterende tilgang og den fælles kerneopgave 'Sundhed, Mestring og Fællesskabelse' støtter vi borgeren til at nå sine egne mål. Det betyder, at vi arbejder målrettet sammen med den enkelte borger og løbende følger op på, om målene bliver nået.

  • Institutionsaftaler

    Her kan du se alle de godkendte og underskrevne institutionsaftaler for alle institutioner i Social & Sundhed.

  • Kerneopgaven og den rehabiliterende tilgang

  • Kvalitet

    Her finder du relevante informationer og redskaber i forhold til kvalitetsarbejdet.

  • Tværgående kompetenceudvikling

    Her kan du læse mere om, hvordan vi arbejder med kompetenceudvikling på tværs at fagområder i Social & Sundhed, få information om vores fælles program for nyansatte samt vejledning til plan2learn

  • Teknisk support på Nexus

    Information om teknisk support på Nexus kan du finde på Dialognet. Mail til Nexus support: nexussupport@aabenraa.dk Supporttelefon: 7376 7913

  • Sundhedsberedskabsplan

    Sundhedsberedskabet tager udgangspunkt i de opgaver, der løses dagligt. Sundhedsberedskabet skal sikre, at sundhedsvæsenet kan udvide og omstille sin behandlings- og plejekapacitet ud over det daglige beredskab ved større hændelser som ulykker og katastrofer, herunder terror og krig.

  • Vejledninger og procedurer

    Vejledninger og procedurer som gælder på tværs af Social & Sundhed.

Social & Sundhed består af afdelingerne: Senior - Sekretariat - Social - Sundhed - Visitation & Understøttelse samt Kantinen.

Gå til Social & Sundhed

Staben

  • Staben

    Staben består af IT-afdelingen, Personaleafdelingen og Økonomiafdelingen.

  • Direktør og afdelingschefer

    Kontaktinformationer på direktør og afdelingschefer i Staben.

  • Byråds- og Direktionssekretariatet

    Består af Kommunikation, Udvikling samt Sekretariat og Jura.

  • IT

    IT-afdelingen består af fire enheder: IT-Drift, IT-Helpdesk, IT-Digitalisering og IT-Udbudsenheden.

  • Personaleafdelingen

    Personaleafdelingen består af tre kontorer: Lønkontoret, Personalekontoret og Udbudsenheden. Se mere i menuen til venstre.

  • Økonomiafdelingen

    Økonomiafdelingen består af enhederne Budget, Analyse og Regnskab

Gå til Staben

Organisationen på tværs

  • Den politiske organisation

    Byrådet i Aabenraa Kommune består af 31 medlemmer. Borgmester er Jan Riber Jakobsen (C)

  • Organisationens opbygning

    Her kan du læse om ledelsesniveauer og den politiske og administrative organisering i Aabenraa Kommune.

  • Værdigrundlag

    I Aabenraa Kommune udøves ledelse med udgangspunkt kommunens personalepolitiske værdier og i kommunens ledelsesgrundlag.

  • Politikerhåndbogen

    For byrådspolitikere i Aabenraa Kommune

  • Det Gode Liv - Udviklingsstrategi 2035

    Det Gode Liv er navnet på Aabenraa Kommunens udviklingsstrategi.

  • Tværgående styregrupper og udvalg

    Læs om arbejdet i tværgående styregrupper, udvalg, fora og referencegrupper.

  • Find din superbruger

    Få overblik over it, fag og tekniske superbrugere

  • Bæredygtig udvikling

    Læs om indsatsen for at fremme bæredygtig udvikling i Aabenraa Kommune.

Bliv klogere på, hvordan Aabenraa Kommune er organiseret både politisk og administrativt, og hvilke værdier vores arbejde bygger på.

  • Medarbejderportalen
  • Vores organisation
  • Direktionen
  • Om direktionen
tilbage til Direktionen
Om direktionen
  • Medlemmer
  • Mødekalender

Om direktionen

Direktionen udgør det øverste ledelsesniveau i den administrative organisation i Aabenraa Kommune. Direktionen består af kommunaldirektøren samt fire forvaltningsdirektører.

Medlemmer

Læs mere her

Mødekalender

I direktionens mødekalender får du et overblik over, hvornår direktionen mødes.

Læs mere her
Fandt du siden nyttig?
Sidst opdateret: 24.01.2023
Abonnér på side
Print
Del via mail
Kom hurtigt til
  • IT-Programmer
  • Rekruttering
  • Værdigrundlag
  • Superbrugere
  • Til nye medarbejdere
  • Om Medarbejderportalen
  • Læs højt
  • Whistleblowerordning
 

Aabenraa Kommune - Skelbækvej 2 - 6200 Aabenraa - post@aabenraa.dk - tlf. 73767676 - cvr. 29189854 - find ean-nummer