Internt notat for retningsliner for sagsbehandling af nærtstående i Personaleafdelingen

Internt notat for retningsliner for sagsbehandling af nærtstående i Personaleafdelingen

Ansatte i Personaleafdelingen er forpligtet til at videregive sager med nærtstående til en kollega i følgende tilfælde jf. forvaltningsloven kapitel 2 om inhabilitet, når:

  • Den ansatte har en særlig personlig eller økonomisk interesse i sagens udfald eller er i eller har været repræsentant for nogen.
  • Der behandles sager/løn på ægtefælle eller på beslægtede i familie eller svigerfamilie eller nære venner.
  • Der behandles sager/løn på foreninger hvor den ansatte har en særlig interesse i sagens udfald.
  • Der behandles sager/løn hvor der kan være tvivl om den ansattes uvildighed.

Det er den ansattes ansvar selv at være opmærksom på, hvornår sager skal videregives til en kollega.

Ved tvivlsspørgsmål drøftes den konkrete situation med nærmeste leder.