XFlow - blanketløsning
Blanketsystemet XFlow er til egen udvikling af arbejdsgangsunderstøttende blanketter.
XFlow er et digitalt værktøj, som gør det muligt for kommunen selv at oprette og opdatere digitale arbejdsgangsunderstøttende blanketter.
Har I en arbejdsgang I ønsker at få digitalt understøttet eller rettelser til en eksisterende, er I velkommen til at oprette en opgave i IT-Helpdesk.
Ofte stillede spørgsmål ved anvendelse af xFlow
Hvis du modtager en mail med denne overskrift betyder det, at én af dine blanketter kræver manuel handling. I mailen fremgår, hvilken arbejdsgangskabelon (blanket), det omhandler inkl. fejlbeskrivelse.
Du skal nu gøre følgende:
- Tilgå xflow (https://blanketter.aabenraa.dk) og log på med Windows login.
- Herefter skal du taste ID-nummeret ind i søgningen, og blanketten kommer frem i søgningen.
Hvis du ikke kan tilgå xFlow eller fremsøge blanketten kan du kontakte Daniel Hansen, dha@aabenraa.dk eller Susanne Sieljacks ss@aabenraa.dk
Fejlen opstår, fordi du er forsøger at registrere samme e-mail, som du allerede er registreret med fra din AD konto. Derfor er det vigtigt at du IKKE angiver din xxx@Aabenraa.dk adresse, men en anden e-mail adresse, eller sætter f.eks. 1 foran din xx@aabenraa.dk første gang du logger ind - så mailen bliver 1xx@aabenraa.dk.
Vi bruger ikke denne mailadresse til noget.
Fejlen opstår som oftest, fordi du er registeret med samme e-mail på to brugerkonti. Derfor er det vigtigt at du IKKE angiver din xxx@Aabenraa.dk adresse, første gang du logger ind med din MitID eller medarbejdersignatur. Fejlen kan ændres ved at du logger på med din MitID eller medarbejdersignatur og ændrer din e-mail adresse til en anden end din arbejdsmail adresse.
Hvis du skal godkende en blanket, skal du anvende logintypen 'Windowslogin'. Du skal være logget ind på Citrix, for det virker, og så vil du ikke blive spurgt om login igen (SingleSignOn).
På de blanketter der skal godkendes, vil en afvisning betyde, at den bliver sendt tilbage til dig, og du vil modtage en opsamlingsmail. Grunden til afvisningen kan du finde i blankettens 'Notat' felt. Du skal evt. rette de fejl eller lignende, som der er angives som afvisningsgrund, og indsende den på ny. Du skal ikke starte en ny, med mindre det er angivet. Er du I tvivl så kontakt den person, som har afvist den.
Daniel Hansen
Digitaliseringskonsulent
Susanne Sieljacks
Digitaliseringskonsulent