Gå til hovedindhold

Processkema

For at få adgang til programmer skal der oprettes et processkema, som skal godkendes af din leder.

Indhold

    Hvad er et processkema

    Et processkema skal udfyldes for at sikre, at medarbejderne får tildelt de rette rettigheder og adgange til programmer. Det udfyldes ved nyansættelser, rokeringer og ændringer. Ved fratrædelser bruges processkemaet til at fjerne adgange og rettigheder. Alle processkemaer skal godkendes af den relevante leder, før de behandles.

    • Samtlige ændringer vedr. brugeres rettigheder SKAL foregå via proces-skemaer.
    • Nyoprettelse/rokering kræver dokumentation via lønkontoret
    • Hvis der registreres opgaver som almindelige IT-Helpdesk-opgaver, vil de blive afsluttet med besked om, at der skal udfyldes proces-skemaer.
    • Forskellen er, at proces-skemaer skal godkendes, inden opgaven registreres

    Hvor finder jeg processkema

    Gå til IT-Helpdesk

    Klik på Brugeradministration

    Klik på Proces bruger

    Herved fremkommer oversigt over tilgængelige processer:

    Forklaring på processer

    01 Nyoprettelse – Nyoprettelse af brugere – kræver dokumentation via lønkontor

    01b Leverandør konto

    01c Serviceaccount SVC

    01d Nyoprettelse Robot Bruger

    01e Nyoprettelse som tillidsrepræsentant

    04 Nyoprettelse Nexus Mobile Soc og Sund - Kun oprettelse til Nexus Mobile Soc og Sund 

    05 Fratrædelse - Bruges når brugere fratræder deres stilling

    06 Rokering – brugere, der får andet job uden at der gives et andet medarbejder-nummer, inden for Aabenraa Kommunes organisation - samtlige rettigheder fjernes og de ønskede tildeles - kræver dokumentation via lønkontor

    Ved Rokering fjernes samtlige rettigheder og de ønskede tildeles
    Læs hvad der står i skemaet
    Svar på det, der bliver spurgt om
    Spørg hvis du er i tvivl
    Vær sikker på at opgaven er sendt
    Skemaerne ændres løbende
    For at få adgang til at oprette og/eller godkende skemaer, skal der sendes en mail fra din leder til ssjac@aabenraa.dk

    06C – Rokering KMD 

    07 Tilføjelse/ændring – brugere, der skal have flere eller ændrede adgange i systemet

    08 Orlov / Længerevarende sygdom – brugere, der skal holde orlov eller  længerevarende sygdom

    08a Aktiv i systemet efter endt orlov/sygdom – bruger vender tilbage efter endt orlov

    09 Registrering/ændring af superbruger– nyudnævnt superbruger, der skal registreres med rettigheder og adgange 

    10 Afmelding af superbruger – superbruger, som ikke længere har en af disse funktioner

    13 Sletning af fællesbruger – kræver ikke direktørgodkendelse

    15 Sms-løsning – adgang 

    16 Sms-løsning - afmelding

    20 First Agenda Opret og Afmeld ekstern bruger

    98 Organisationsændring

    99 Org. Ændr. må kun benyttes af Proceskonsulenten

    Proces-skemaerne ændres løbende ved ændring af nye/ændrede tiltag, forslag fra brugerne, der kan have værdi for andre, nye/ændrede arbejdsgange.