SAPA
Find din superbruger
Din SAPA-superbruger kan hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til eller problemer i SAPA.
Tværgående bemærkninger
Nedenfor finder du vejledninger til, hvordan du kan anvende de bemærkningstyper, der er oprettet i SAPA.
OBS – Adfærd
Hvis borgeren har haft en ubehagelig, truende eller voldsom adfærd – telefonisk som ved personlig fremmøde - , som du gerne vil gøre opmærksom på.
OBS – Handicap
Her kan du gøre opmærksom på, at borgeren har nogle fysiske eller psykiske handicap, som der skal tages hensyn til. F.eks. borgeren er gangbesværet, har angst eller lignende.
OBS – Opholdsforbud
Her gør du opmærksom på, at borgeren har fået et midlertidigt fremmødeforbud på en bestemt adresse, fx i Jobcenter og Borgerservice.
OBS – Partsrepræsentant
Her kan du gøre opmærksom på, hvis borgeren har valgt at lade sig repræsentere af en partsrepræsentant. Det kan være en advokat, en konsulent eller en anden person, som borgeren har givet fuldmagt til at varetage sine interesser.
OBS – Tolkebistand
Hvis borgeren har brug for tolkebistand på et bestemt sprog, kan du gøre opmærksom på det her.