Gå til hovedindhold

SAPA

Kom godt i gang med SAPA

Er du i tvivl om, hvordan du navigerer i SAPA?

Find din superbruger

Din SAPA-superbruger kan hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til eller problemer i SAPA.

Tværgående bemærkninger

Nedenfor finder du vejledninger til, hvordan du kan anvende de bemærkningstyper, der er oprettet i SAPA.

OBS – Adfærd

Hvis borgeren har haft en ubehagelig, truende eller voldsom adfærd – telefonisk som ved personlig fremmøde - , som du gerne vil gøre opmærksom på.

OBS – Handicap

Her kan du gøre opmærksom på, at borgeren har nogle fysiske eller psykiske handicap, som der skal tages hensyn til. F.eks. borgeren er gangbesværet, har angst eller lignende.

OBS – Opholdsforbud

Her gør du opmærksom på, at borgeren har fået et midlertidigt fremmødeforbud på en bestemt adresse, fx i Jobcenter og Borgerservice.

OBS – Partsrepræsentant

Her kan du gøre opmærksom på, hvis borgeren har valgt at lade sig repræsentere af en partsrepræsentant. Det kan være en advokat, en konsulent eller en anden person, som borgeren har givet fuldmagt til at varetage sine interesser.

OBS – Tolkebistand

Hvis borgeren har brug for tolkebistand på et bestemt sprog, kan du gøre opmærksom på det her.