Gå til hovedindhold
Digital post

Send digital post til sikre mailadresser

Du skal sende sikkert fra Outlook, når en mail indeholder personfølsomme eller fortrolige oplysninger. Du kan sende til sikre mailadresser.

Indhold

    Husk at emnefeltet ikke krypteres, så CPR nummer og lign. må ikke fremgå af mailens emnefelt.

    Denne vejledning viser, hvordan du kan finder sikre mailadresser, primært fra offentlige myndigheder.  Adressebogen opdateres løbende og oplysningerne er derfor ajourførte.  

    Indtast søgeord i tekstfeltet og klik på ’Søg’ (Skriv f.eks. anden kommunes navn)

    Af søgeresultatet fremgår nu de sikre mailadresser. Klik på den mailadresse du vil skrive til. 

    En ny meddelelse åbnes i Outlook.

    I ’Til…’ feltet er modtagerens sikre mailadresse angivet.

    Angiv en overskrift i emnelinjen 

    Husk at emnefeltet ikke krypteres, så CPRnr og lign. må ikke fremgå af mailens emnefelt.

    Skriv din mail.

    Klik på knappen ’Send sikkert’ for at sende en sikker mail til modtageren. Mailen sendes. 

    I din ’Sendt post’ mappe finder du din afsendte sikker mail, som du også kan gemme på din sag i fx Acadre eller DUBU.

    Modtagerinformation fremgår af den vedhæftede logfil ’LogivaXML.xml´.