Gå til hovedindhold
Digital post

3 trin til autojournalisering af xFlow blanketter

Se hvordan du kan oprette autojournalisering af xFlow blanketter i Acadre.

Indhold

    Vi har testet muligheden for at autojournalisere X-flow blanketter, når de indsendes til en postkasse i Outlook. Det betyder at når en blanket er færdigbehandlet og automatisk sendes til en sagsbehandlerpostkasse, så kan man i Outlook sætte det sådan op, at blanketten (mail + PDF) automatisk journaliseres i Acadre.

    Stå i Acadre

    1. Klik på dit navn i højre hjørne  
    2. Vælg Autoprofiler 
    3. På siden Autoprofiler vælger du i topmenuen Autoprofil herefter ”+ Ny”  
    4. Start med at vælge hvilken type autoprofil du vil oprette. Oftest er det Dokument autoprofil 
    5. Giv autoprofilen en titel. Autoprofiler skal navngives entydigt.  
    6. Det vil være en fordel at krydse af i feltet ”Nedarv sagens adgangskode”. Dermed vil sag og dokumenter være omfattet af samme beskyttelse.  
    7. Aktiveringsdatoen vil automatisk blive sat til dagsdato, hvis ikke du udfylder den.  
    8. Klik på ”Gem” 
    9. Du får herefter en ny side, hvor du udfylder de felter, der er relevante for autoprofilen.  Der er flere obligatoriske/påkrævede felter som skal udfyldes, og som er oplyst med * markering, DOG er dette ikke påkrævet ved oprettelse af autoprofiler, men vil fremkomme som påkrævet felt i forbindelse med anvendelse af autoprofilen
    10. Klik på ”Gem”  

    Åbn Outlook

    1. Vælg Acadre-fanen 
    2. Log på – hvis den ikke er logget på 
    3. Vælg Mapper 
    4. Find og markér Acadresagen, hvor mailen skal gemmes (kræver at sagen er tilknyttet til dine ”Foretrukne”)
    5. Klik for ikonet ud for ”Autoprofil”
    6. Vælg den autoprofil, der skal anvendes 
    7. Klik på Anvend 
    8. Afslut med OK 

    Stå i Outlook

    1. Vælg Regler (den ligger måske gemt under Flyt) 
    2. Klik på Administrér regler og beskeder 
    3. Klik på Ny regel (under fanen Hjem) – du kan også søge den frem i søgefeltet. Man kan vælge forskellige regler, afhængig af behovet. 
    4. Vælg f.eks. at du vil flytte mails med bestemte ord i emnelinjen 
    5. Klik på Bestemte ord og skriv emnelinjens titel – skal være 100% ens  
    6. Vælg hvilken mappe, mailen skal flyttes til (Se foretrukne sager under Acadresagsmappen):


       
    7. Klik på Næste, hvis du ved, der er afsender af den mail, du ønsker at journalisere. Evt. no-reply@aabenraa.dk  
    8. Klik Udfør, hvis du ikke har flere regler, der skal tilføjes 
    9. Markér den netop oprettede regel og klik på Anvend 10) Klik på OK