Gå til hovedindhold

Vejledning til dagsordenspunkter i Aabenraa Kommune

Kontakt Thomas Jensen i Byråds- og Direktionssekretariatet, hvis du har spørgsmål til eller ønsker et oplæg om vejledningen

Direktionen har godkendt en ny vejledning til dagsordenspunkter i Aabenraa Kommune. Vejledningen gælder for organisationen Aabenraa Kommune og kan hentes via nedenstående boks

Vejledningen er til dig, der producerer dagsordenspunkter til beslutningstagerne i Aabenraa Kommune, herunder Byrådet, politiske udvalg, § 17 stk. 4 udvalg, Seniorråd, Handicapråd samt Direktionen, Chefforum, Lederforum med flere.

Formålet med vejledningen er at understøtte dig som producent i processen med at skrive dagsordenspunkter, der i et klart, tydeligt og præcist sprog skitserer, hvad punktet drejer sig om, hvad der indstilles, og hvad der besluttes.

Vejledningen indeholder:

  • Formelle krav og retningslinjer til et dagsordenspunkt, det vil sige det samlede materiale, der forelægges beslutningstagerne i Aabenraa Kommune
  • Gode råd og anbefalinger til, hvordan du kan opbygge den gode sagsfremstilling. Det vil sige beskrivelsen af indholdet i det dagsordenspunkt, der skal tages stilling til
  • En trin for trin guide til, hvordan du opretter et dagsordenspunkt i Acadre Web
  • En kort oversigt over anvendte skrivemåder og forkortelser i Aabenraa Kommune.

Endelig indeholder vejledning 11 spørgsmål, som du skal forholde dig til som led i arbejdet med et dagsordenspunkt.

:

Hør mere om dagsordensvejledningen

Specialkonsulent

Thomas Overgaard Jensen

Telefon: 20 71 55 03

E-mail: toje@aabenraa.dk

: