Hvad er Aabenraa pay?
Hvad kan AabenraaPay tilbyde og hvilke fordele er der?

Hvad er AabenraaPay?
AabenraaPay er Aabenraa Kommunens tilbud til administration af betalinger fra borgere og ansatte for forskelligartede kommunale tilbud.
Det kan fx være:
- Kantinebetalinger
- Cafebetalinger
- Lejrskole
- Entré i fx svømmehal
- Koncertindtægter
- Der er tilknyttet en webshop til online bestillinger/betalinger
- Og mange flere
Fordele ved AabenraaPay
Fordelene ved AabenraaPay er bl.a.
- Tryg hverdag med færre kontanter
- Hurtig betjening med mulighed for kontantfri betaling på det enkelte salgssted (fx skoler, cafeer, svømmehal, boder mv.)
- Lette og intuitive online salgssteder til fx lejrskole, abonnementer, billetter, personalearrangementer mv.
- Mulighed for spærring af tilknyttede kort ved bortkomst/tyveri
- Mulighed for begrænsning af forbrug
- SMS-advisering, når kortet er brugt eller tanket op
- Tilbagebetaling af indestående på kort
- Direkte bogføring af omsætning
AabenraaPay er således kort fortalt: en sikker og nem betaling for borgere og ansatte, samt en lettere sagsbehandling og administration for den enkelte institution.
Borgeren/den ansatte får tilbud om at oprette et betalingskort (AabenraaPay–kortet), som kan anvendes på samtlige betalingssteder, der har oprettet AabenraaPay. Det giver mulighed for, at borgere, som ikke har andre betalingsmidler end kontanter, kan betale med AabenraaPay-kort, som tankes op via Aabenraapay.dk.
Bestilling af flere AabenraaPay kort sker ved at sende en mail til hovedbogholderi@aabenraa.dk
Flere muligheder
AabenraaPay tilbyder flere muligheder afhængig af behovet:
- Fysiske salgssteder: 2 modelstørrelser afhængig af behovet – der er automatisk tilknyttet en webshop til fysiske salgssteder
- Webshop – hvor der udelukkende sælges billetter/kurser/abonnementer
Oplysninger om priser og etablering af AabenraaPay fås ved henvendelse til Finansenheden.