Prisme kurser
Team Prisme leverer undervisning på forskellige områder inden for økonomisystemet.
Da behovet for undervisning varierer meget, udbydes der nedenstående, men vi hører rigtig gerne fra jer hvis der er andre behov.
Der tilbydes bl.a. kurser og support inden for følgende områder:
- Finanskursus (inkl. intro til Prisme)
- Ledelsestilsyn/rapportering (inkl. MinPortal)
- Debitorkursus (Fritekstfaktura)
- m.fl.
Ovenstående er et udpluk af områder hvor Team Prisme tilbyder undervisning og support. Vi hører rigtig gerne fra jer, hvis I har behov for undervisning på et bestemt område.
Tilmelding til kurserne foregår via NemTilmeld.
OBS - Det er en rigtig god ide, at abonnere på denne side, så du får en mail så snart Team Prisme udbyder nye kurser.
FINANSKURSUS DEL 1 OG 2
KLIK HER FOR TILMELDING MED NEMTILMELD
Vores kurser er rettet mod både nyansatte og erfarne brugere, der ønsker genopfriskning.
Finanskursus del 1 og 2 (fordelt på 2 dage á 4 timer)
Dette kursus er relevant for alle administrative medarbejdere, der skal kontere fakturaer og foretage omposteringer, og man skal deltage både på finanskursus del 1 og 2, førend der gives adgang til Prisme.
Indhold finanskursus del 1:
Kurset indledes med en kort introduktion til Prisme2015, herunder sammenhæng til andre systemer og hvorledes kontoplanen er opbygget.
Du lærer at betale fakturaer, og får vist hvilke muligheder der er for kontering. Du lærer også at oprette manuelle betalinger (udlæg) der typisk skal godkendes hos nærmeste leder.
Indhold finanskursus del 2:
Kurset indledes med opsamling fra dag 1 hvor spørgsmål der er dukket op efter undervisningens afslutning kan drøftes.
Du lærer at lave interne afregninger og omposteringer. Du lærer også at trække forespørgsler på posteringer, samt at korrigere eventuelle fejlbogføringer.
Fælles for begge kurser:
Der er "Hands-ON" undervisning, hvilket betyder at du sidder foran en PC.
Målet med kurserne er, at du efterfølgende er fortrolig med brugen af Prisme2015 og kontoplanen, og selv kan betale fakturaer og ved hvorledes der skal konteres. Du kan også lave omposteringer og korrektioner.
NB: begge kurser henvender sig til:
* Nyansatte
* Ansatte der har deltaget i kurset tidligere, men ønsker genopfriskning
* Ansatte der får nye arbejdsområder eller skal varetage nye funktioner inden for bogføring.
Tilmelding sker via NemTilmeld ved at klikke på linket ovenfor.
DEBITORKURSUS - FRITEKSTFAKTURA
KLIK HER FOR TILMELDING MED NEMTILMELD
Vores kurser er rettet mod både nyansatte og erfarne brugere, der ønsker genopfriskning.
På dette kursus lærer du at oprette fakturaer til andre kommuner, firmaer og borgere.
Hvis du skal sende fakturaer til borgere, virksomheder eller andre offentlige institutioner, så skal du på debitorkursus. Der er "Hands-ON" undervisning, hvilket betyder at du sidder foran en PC.
Kurset indledes med en kort introduktion til debitorgrupper og generel information om debitormodulet.
Målet med kurset er, at du kan oprette nye debitorer, sende fakturaer ud af huset, oprette kreditnotaer samt søge de fakturaer/kreditnotaer frem du har lavet.
Tilmelding sker via NemTilmeld ved at klikke på linket ovenfor.
LEDELSESTILSYN/RAPPORTERING INKL. MINPORTAL
Læs mere om kurset på siden "Økonomisk tilsyn"
Sannie Boserup
Konsulent
Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa
Mobil: 4551539937
E-mail: sbo@aabenraa.dk