Kommunaldirektør
Mobil.: 28993111
ahmt@aabenraa.dk
Direktør for Staben, Jobcenter og Borgerservice
Tlf.: 7376 6363
Mobil.: 2372 0311
slor@aabenraa.dk
Direktør for Børn og Kultur
Tlf.: 7376 7255
Mobil.: 28993212
cep@aabenraa.dk
Direktør for Social & Sundhed
Tlf.: 7376 7136
Mobil.: 30688591
kslar@aabenraa.dk
Direktør for Plan, Teknik & Miljø
Tlf.: 7376 7286
Mobil.: 40156421
dlja@aabenraa.dk
Børn og Familie omfatter myndighedsafdelingen (som har til huse både i Tinglev og på Dronning Margrethes Vej), Tidlig Forebyggelse, Center for Familier og Børnehandicapområdet.
Skole og Undervisning beskæftiger sig med driften af skolevæsnet som helhed og er sparringspartner for de enkelte skolers skoleledelser.
Dagtilbud omfatter 26 daginstitutioner og dagplejen. Dagtilbud fører desuden tilsyn med de private dagtilbud i kommunen.
PPR arbejder med undervisning, rådgivning, vejledning og korterevarende behandling i forhold til børn og unges udvikling i dagtilbud, skoler og i hjemmet. PPR arbejder med børn og unge fra fødslen til og med afslutning af folkeskolen. PPRs kontor ligger i Tinglev, men medarbejderne træffes også i dagtilbud og skoler.
Ungeindsatsen er indgangen til kommunen for alle unge mellem 15 og 25 år og har til opgave at koordinere indsatsen for de unge på tværs af uddannelses-, beskæftigelses- og socialområdet. Ungeindsatsen består af ledere og medarbejdere fra UU, Børn og Familie, Jobcentret og Visitation og Understøttelse. Se oversigt over medarbejdere og ledelse her:
Kultur og Fritid arbejder med at opfylde de lovmæssige forpligtelser omkring biblioteksvæsen, musikskole og folkeoplysningslovens bestemmelser. Vi arbejder med både selvejende og kommunale institutioner som haller, svømmehaller og museer.
Her kan du finde referater fra chefmøder og arbejdsmiljøgruppen, materiale til nye medarbejdere, evakueringsplanen, mv.
Kontaktinformationer på direktør og afdelingschefer i Børn og Kultur.
Her finder du, strategier og politikker, handleplaner, område-MED referater, samtykkeerklæringer og action cards.
Vejninger og procedurer som gælder på tværs af Jobcenter og Borgerservice - for både ledere og medarbejdere
I jobcenter og Borgerservice er der udarbejdet forskellige delpolitikker, visioner og værdier, som fortæller hvad vi gerne vil stå for i vores kontakt med borgere, virksomheder, kolleger og andre samarbejdspartnere.
Her kan du læse mere om hvordan vi er organiseret, hvem vi er og hvad vi laver.
Her finder du dagsordner og referater fra f.eks. Lokal MED-udvalg, arbejdsmiljøgruppen og andre relevante møder. Du kan også finde kontaktoplysninger på repræsentanter i de forskellige udvalg.
JB-nyt er forvaltningens interne nyhedsbrev, som udkommer hver 14. dag i ulige uger.
Kontaktinformationer på direktør og afdelingschefer i Jobcenter og Borgerservice.
KIS er en selvstændig institution, som løser serviceopgaver for Aabenraa Kommunes institutioner og foreninger.
Her har vi samlet oplysninger, som er vigtige for dig
Organisering og struktur
Lokaler, åbnings- og telefontider m.m
Bookning af lokaler og forplejning, udgifter og transport samt vejledning i brug af biler og el-cykel
Retningslinjer ved fravær og registrering
Her kan du finde dagsordner og referater fra årets Lokal-MED møder. Du kan også finde div. retningslinjer, der er blevet behandlet på Lokal-MED, samt information om arbejdsmiljø og arbejdsmiljøgruppens arbejde.
Politisk mødekalender, deadlines og vejledning
Her finder du informationer om alt fra IT og digitalisering, GIS og Geodata til forvaltningens superbrugere og webredaktører.
Aktindsigt, kommunikation/pressehåndtering, arealoversigt
Nyttige oplysninger til dig, der er ny medarbejder og til lederen der ansætter
Organisering af Social & Sundhed
Her kan du læse alle dagsordener og referater fra chefgruppen i Social & Sundhed
Med den rehabiliterende tilgang og den fælles kerneopgave 'Sundhed, Mestring og Fællesskabelse' støtter vi borgeren til at nå sine egne mål. Det betyder, at vi arbejder målrettet sammen med den enkelte borger og løbende følger op på, om målene bliver nået.
Her kan du se alle de godkendte og underskrevne institutionsaftaler for alle institutioner i Social & Sundhed.
Den fælles kerneopgave i Social & Sundhed er ’sundhed, mestring og fællesskabelse’.
Her finder du relevante informationer og redskaber i forhold til kvalitetsarbejdet.
Her kan du læse mere om, hvordan vi arbejder med kompetenceudvikling på tværs at fagområder i Social & Sundhed, få information om vores fælles program for nyansatte samt vejledning til plan2learn
Hjælp til Acadre, DialogNet, Nexus etc.
Sundhedsberedskabet tager udgangspunkt i de opgaver, der løses dagligt. Sundhedsberedskabet skal sikre, at sundhedsvæsenet kan udvide og omstille sin behandlings- og plejekapacitet ud over det daglige beredskab ved større hændelser som ulykker og katastrofer, herunder terror og krig.
Vejledninger og procedurer som gælder på tværs af Social & Sundhed.
Staben består af IT-afdelingen, Personaleafdelingen og Økonomiafdelingen.
Kontaktinformationer på direktør og afdelingschefer i Staben.
Består af Kommunikation, Udvikling samt Sekretariat og Jura.
IT-afdelingen består af fire enheder: IT-Drift, IT-Helpdesk, IT-Digitalisering og IT-Udbudsenheden.
Personaleafdelingen består af tre kontorer: Lønkontoret, Personalekontoret og Udbudsenheden. Se mere i menuen til venstre.
Økonomiafdelingen består af enhederne Budget, Analyse og Regnskab
Byrådet i Aabenraa Kommune består af 31 medlemmer. Borgmester er Jan Riber Jakobsen (C)
Her kan du læse om ledelsesniveauer og den politiske og administrative organisering i Aabenraa Kommune.
I Aabenraa Kommune udøves ledelse med udgangspunkt kommunens personalepolitiske værdier og i kommunens ledelsesgrundlag.
For byrådspolitikere i Aabenraa Kommune
Det Gode Liv er navnet på Aabenraa Kommunens udviklingsstrategi.
Læs om arbejdet i tværgående styregrupper, udvalg, fora og referencegrupper.
Få overblik over it, fag og tekniske superbrugere
Læs om indsatsen for at fremme bæredygtig udvikling i Aabenraa Kommune.
Få overblik over kurser og arrangementer for ansatte i Aabenraa Kommune.