Gå til hovedindhold
IT

Indkøb hos Lomax A/S

Aabenraa Kommune har ikke en indkøbsaftale med Lomax A/S

Indhold

    Vi er blevet opmærksom på, at der indkøbes en del produkter hos leverandøren Lomax A/S.

    Aabenraa Kommune har ikke en indkøbsaftale med Lomax A/S, og produkter der indkøbes hos Lomax A/S, er aftaledækket gennem andre aftaleleverandører til Aabenraa Kommune.

    Forretningsmodellen for Lomax A/S er, at leverandøren som en modydelse for et køb over xx kr. fremsendte en gave eller to til bestilleren, denne forretningsmodel ikke er forenelig med god skik i den offentlige forvaltning, og er ej heller en forretningsmodel Aabenraa Kommune ønsker at understøtte gennem kommunens indkøbs- og økonomisystem.

    Adgangen til indkøb hos Lomax A/S lukkes derfor med øjeblikkelig virkning for afdelinger og institutioner der indkøber produkter under Aabenraa Kommunes cvr. nr.

    Ydermere lukkes der for fakturabetalingen til Lomax A/S, således alle fremtidige fakturaer afvises i økonomisystemet.

    Lomax A/S har dags dato fået besked, med en henstilling til at leveringer til afdelinger og institutioner under Aabenraa Kommunes cvr. nr. ikke effektueres.

    Ved yderligere spørgsmål kan udbudsleder Bo Sørensen kontaktes på 7376 8945.