Gå til hovedindhold

TR- og arbejdsmiljøkonference 2026

Målgruppe: TR, AMR og AL. Alle ledere arbejder med arbejdsmiljø til daglig. Nogle ledere er udpeget til at samarbejde med arbejdsmiljørepræsentanten i en arbejdsmiljøgruppe, og nogle er udpeget til funktionen eller er formand i et MED-udvalg. Det er målgruppen ”AL”.

Sammen skaber vi et bæredygtigt arbejdsmiljø
I år sætter vi fokus på to områder, der gør en afgørende forskel for både trivsel og sikkerhed:

  • Forebyggelse og håndtering af arbejdsrelateret vold – fysisk, psykisk og digital. Vi vil styrke indsatsen, så alle kan føle sig trygge i hverdagen.

  • Samarbejde om et bæredygtigt arbejdsmiljø – fordi vi når længst, når vi løfter i flok.

Lad os sammen tage næste skridt mod et arbejdsmiljø, hvor tryghed og fællesskab går hånd i hånd.

Program

Kl. 8.00: Ankomst og morgenmad

Kl. 8.30: Velkommen og morgensang

Kl. 8.45: Præsentation af:
- MED- og arbejdsmiljøteamet
- Arbejdsmiljørepræsentanterne i hoved MED-udvalget
- Ledelsesgrundlaget og bæredygtig ledelse

Kl. 9.00: Sammen mod vold, trusler og chikane ved Tue Isaksen
Vi skal skrue op for forebyggelsen af fysisk og psykisk vold, trusler og chikane – også digitalt. Det starter med viden og med at omsætte den til praksisnær handling. Med de rette metoder og værktøjer kan vi i fællesskab skabe en tryggere og mere sikker arbejdsplads!

Kl. 11.00: Lokale fortællinger om indsats mod vold

Kl. 11.15: Overrækkelse af Sundhedsfremmemærket

Kl. 11.30: Frokost, netværk og besøg på stande

Kl. 12.30: Ræk mig lige samarbejdet ved René Jensen
Det professionelle samarbejde kan og skal hele tiden udvikles. Hvordan skabes samarbejde af ledere, medarbejdere og tillidsvalgte – sammen? Få en opskrift på, hvordan der kan skabes høj kvalitet i samarbejdet, så trivslen, fagligheden og de gode resultater af organisationens arbejde kan ses, høres og mærkes.

Kl. 13.30: Kaffepause med sødt

Kl. 13.45: Ræk mig lige samarbejdet – fortsat

Kl. 15.15: Opsamling, afrunding og evaluering

Kl. 15.30: Tak for i dag.

Ved udeblivelse eller afbud efter tidsfristen den 14. januar vil der blive opkrævet et gebyr.

Gebyr: Kr. 750,- ved afbud efter tidsfristen den 14. januar 2025 og Kr. 1.000,- ved udeblivelse uden afbud.