Gå til hovedindhold

Aabenraa DataKvalitet

Her kan du læse mere om Aabenraa DataKvalitet. Hvad det kan og hvordan du bruger det. Nedenfor på denne side finder du en video-vejledning til systemet, samt link til Aabenraa DataKvalitet.

Indhold

    Aabenraa DataKvalitet (også kendt som Adoxa) er et af flere systemer i Aabenraa Kommune, der skal være med til at sikre, at Aabenraa Kommune lever op til reglerne om databeskyttelse.

    Aabenraa DataKvalitet scanner fildrev, postkasser, Teams, OneDrive, Sharepoint og Acadre ud fra nogle givne systemregler, der styrers af Informationssikkerhedskoordinatoren. Det er flere forskellige systemregler f.eks.søges der efter CPR-numre i filer og mails, men der søges også efter dubletter, det vil sige dokumenter, der allerede er journaliseret.

    Scanningen foregår hver nat og der vil hver morgen/formiddag blive udsendt en mail til de medarbejdere, der har nye observationer. Mailen indeholder et link til medarbejderens eget oversigtsbillede med listen over vedkommendes observationer. Herefter er det nemt for den enkelte medarbejder at gennemse de fundne filer/dokumenter og få ryddet op i dem, hvis det er nødvendigt.

    Der vil blive trukket rapporter hver måned, der bliver sendt ud til afdelingschefen.

    Nederst på denne side finder du en video-vejledning til Aabenraa DataKvalitet, samt link til Aabenraa DataKvalitet.

    Husk at tjekke dokumenter ind i Acadre inden du sletter filer fra drev!