Gå til hovedindhold

Kontaktpersoner og caseoverblik

Her findes en liste over case-eksempler og kontaktpersoner, som kan være behjælpelig med opgavehåndteringen.

Indhold

    Cases

    Indholdsbeskrivelse

     

     

    I forbindelse med optælling efter valget har vi Excelark til at understøtte optællingen og udfyldelse af afstemningsbøger for hvert enkelt valgsted.

    Hvert år skal Excelarkene opdateres både i forhold til kandidater, referencer mv. 

    ChatGPT kunne med få enkelte prompts opdatere de lange formler, således at krydshenvisningerne blev korrekte.

     

     

    Benyttet kunstig intelligens

     

     

    ChatGPT (Gratis-version)

     

     

    Kontaktperson

     

    Sara Lund Mathiesen // slm@aabenraa.dk

    Kontaktperson

    Sanne Kramer // shkr@aabenraa.dk

    Kontaktperson

    Lars Andersen // laa@aabenraa.dk

    Indholdsbeskrivelse

     

    GPT-trainer er en platform, der gør det nemt at lave specialiserede chatbots, der kan give brugerne præcise svar baseret på Kommunens egne dokumenter.

    Platformen benytter ”Retrieval Augmented Generation” som betyder, at chatbotten henter sine svar fra opdateret viden som Kommunen selv har lagt ind i systemet. Det sikrer at brugeren får korrekte og relevante svar, og der kan endda henvises til kilden.

    Eksempel 1: Prisme Chatbot
    Prisme Chatbot hjælper økonomimedarbejdere med at finde vejledninger og tips til økonomisystemet Prisme. Chatbotten opdateres løbende for at sikre præcise svar. Formålet er at spare tid og give hurtigere adgang til korrekt information.

    Eksempel 2: M365 Chatbot
    M365 Chatbot hjælper kommunens medarbejdere med spørgsmål om brugen af Microsoft 365. Den trækker på vejledninger og interne guides for at give præcise svar på, hvordan de forskellige værktøjer bruges, eller general information om overgangen. Formålet er at reducere IT-supportsager og gøre det lettere for medarbejderne at finde hjælp selv.

    GPT-Trainer er et fleksibelt værktøj, der kan bruges til mange forskellige formål i Kommunen.

    Hvis I har en idé til, hvor en chatbot kunne gøre jeres arbejde nemmere – fx ved at besvare ofte stillede spørgsmål - så kontakt lhhar@aabenraa.dk. Det er nemt at komme i gang, og chatbotten kan løbende opdateres med ny viden.

     

    Benyttet kunstig intelligens

     

    GPT-trainer baseret på ChatGPT. Typisk modellerne ’gpt-4o’ og ’gpt-4o-mini’

     

    Kontaktperson

     

    Lucas Hartung, lhhar@aabenraa.dk

    Peter Puhlmann, pmp@aabenraa.dk

    Indholdsbeskrivelse

     

    Jeg udarbejder løbende dagsordenspunkter til for eksempel Direktionen eller Chefforum. Her bruger jeg kunstig intelligens til at skrive dagsordensteksterne for mig.

     Mit prompt består af vejledningen til dagsordenspunkter, information om hvad sagen handler om, samt den ekstra kontekst der måtte være nødvendig i forbindelse med det enkelte dagsordenspunkt.

    Det giver mig typisk et udkast, der er 75% i mål, hvorefter jeg så laver de sidste rettelser.

     

    Benyttet kunstig intelligens

     

     

    ChatGPT (betalt version)

     

     

    Kontaktperson

     

    Cecilia Maria Pedersen

    cecmp@aabenraa.dk

    Indholdsbeskrivelse

     

    I ChatGPT har jeg en personliggjort GPT, jeg bruger som min korrekturlæser/assistent til at gøre sproget i mine tekstudkast velformuleret og klart. Den har fået en masse baggrundsinformation om mit arbejde, hvilken grammatik den skal rette sig efter, hvilken sprogstil den skal have osv. 

    Hvis jeg skal skrive en tekst, der skal have en anden tone of voice, har et andet publikum eller andet, prompter jeg det.

     

     

    Benyttet kunstig intelligens

     

     

    ChatGPT (betalt version)

     

     

    Kontaktperson

     

    Cecilia Maria Pedersen

    cecmp@aabenraa.dk

    Indholdsbeskrivelse

     

     

    Jeg har indsat de emner, jeg vidste jeg skulle have med i en dagsorden til personalemøde. Og så har jeg bedt den kunstige intelligens om at sammensætte dagsorden, men nogle icebreakers for at holde energien oppe.

    Jeg fik en super dagsorden, som også mindede mig om, at med fordel kunne tilføjes feedback efter hvert emne.

    Mødet blev anderledes end tidligere, og mere levende trods en dagsorden, der nogle gange kan være ret tung for 25-30 medarbejdere sidst på dagen.

     

    Benyttet kunstig intelligens

    ChatGPT (betalt version)

     

    Kontaktperson

     

    Annette Abspoel Kjær

    aak@aabenraa.dk

    73766203

    Indholdsbeskrivelse

     

    Jeg skulle gennemgå en større publicering fra KL. Jeg fik hjælp til gennemgang af dokumentet med fokus på bestemte nøgleord og kontekster. Jeg fik et 80 % resume dokument med de væsentligste pointer samt oplagte spørgsmål dertil. Fremgang måde: jeg indsatte pdf’en direkte i chatten med de ønskede prompts.

    Benyttet kunstig intelligens

    ChatGPT (betalt version)

     

    Kontaktperson

     

     

    Hassan Najem
    hnaj@aabenraa.dk