Kontaktpersoner og caseoverblik
Her findes en liste over case-eksempler og kontaktpersoner, som kan være behjælpelig med opgavehåndteringen.
Cases
Indholdsbeskrivelse
|
I forbindelse med optælling efter valget har vi Excelark til at understøtte optællingen og udfyldelse af afstemningsbøger for hvert enkelt valgsted. Hvert år skal Excelarkene opdateres både i forhold til kandidater, referencer mv. ChatGPT kunne med få enkelte prompts opdatere de lange formler, således at krydshenvisningerne blev korrekte.
|
Benyttet kunstig intelligens
|
ChatGPT (Gratis-version)
|
Kontaktperson
|
Sara Lund Mathiesen // slm@aabenraa.dk |
Kontaktperson |
Sanne Kramer // shkr@aabenraa.dk |
Kontaktperson |
Lars Andersen // laa@aabenraa.dk |
Indholdsbeskrivelse
|
GPT-trainer er en platform, der gør det nemt at lave specialiserede chatbots, der kan give brugerne præcise svar baseret på Kommunens egne dokumenter. Platformen benytter ”Retrieval Augmented Generation” som betyder, at chatbotten henter sine svar fra opdateret viden som Kommunen selv har lagt ind i systemet. Det sikrer at brugeren får korrekte og relevante svar, og der kan endda henvises til kilden. Eksempel 1: Prisme Chatbot Eksempel 2: M365 Chatbot GPT-Trainer er et fleksibelt værktøj, der kan bruges til mange forskellige formål i Kommunen. Hvis I har en idé til, hvor en chatbot kunne gøre jeres arbejde nemmere – fx ved at besvare ofte stillede spørgsmål - så kontakt lhhar@aabenraa.dk. Det er nemt at komme i gang, og chatbotten kan løbende opdateres med ny viden. |
Benyttet kunstig intelligens
|
GPT-trainer baseret på ChatGPT. Typisk modellerne ’gpt-4o’ og ’gpt-4o-mini’ |
Kontaktperson
|
Lucas Hartung, lhhar@aabenraa.dk Peter Puhlmann, pmp@aabenraa.dk |
Indholdsbeskrivelse
|
Jeg udarbejder løbende dagsordenspunkter til for eksempel Direktionen eller Chefforum. Her bruger jeg kunstig intelligens til at skrive dagsordensteksterne for mig. Mit prompt består af vejledningen til dagsordenspunkter, information om hvad sagen handler om, samt den ekstra kontekst der måtte være nødvendig i forbindelse med det enkelte dagsordenspunkt. Det giver mig typisk et udkast, der er 75% i mål, hvorefter jeg så laver de sidste rettelser. |
Benyttet kunstig intelligens
|
ChatGPT (betalt version)
|
Kontaktperson
|
Cecilia Maria Pedersen |
Indholdsbeskrivelse
|
I ChatGPT har jeg en personliggjort GPT, jeg bruger som min korrekturlæser/assistent til at gøre sproget i mine tekstudkast velformuleret og klart. Den har fået en masse baggrundsinformation om mit arbejde, hvilken grammatik den skal rette sig efter, hvilken sprogstil den skal have osv. Hvis jeg skal skrive en tekst, der skal have en anden tone of voice, har et andet publikum eller andet, prompter jeg det.
|
Benyttet kunstig intelligens
|
ChatGPT (betalt version)
|
Kontaktperson
|
Cecilia Maria Pedersen |
Indholdsbeskrivelse
|
Jeg har indsat de emner, jeg vidste jeg skulle have med i en dagsorden til personalemøde. Og så har jeg bedt den kunstige intelligens om at sammensætte dagsorden, men nogle icebreakers for at holde energien oppe. Jeg fik en super dagsorden, som også mindede mig om, at med fordel kunne tilføjes feedback efter hvert emne. Mødet blev anderledes end tidligere, og mere levende trods en dagsorden, der nogle gange kan være ret tung for 25-30 medarbejdere sidst på dagen.
|
Benyttet kunstig intelligens |
ChatGPT (betalt version) |
Kontaktperson
|
Annette Abspoel Kjær 73766203 |
Indholdsbeskrivelse
|
Jeg skulle gennemgå en større publicering fra KL. Jeg fik hjælp til gennemgang af dokumentet med fokus på bestemte nøgleord og kontekster. Jeg fik et 80 % resume dokument med de væsentligste pointer samt oplagte spørgsmål dertil. Fremgang måde: jeg indsatte pdf’en direkte i chatten med de ønskede prompts. |
Benyttet kunstig intelligens |
ChatGPT (betalt version) |
Kontaktperson
|
Hassan Najem hnaj@aabenraa.dk
|