Procedure for opgave til IT-Visitationen
Læs hvad du skal have klar for at oprette opgaven, og hvordan opgaven behandles
Oprettelse af og krav til opgave til IT-Visitationen
For at oprette en opgave til IT-Visitationen skal du – i samarbejde med systemkoordinatoren - udfylde en opgave i IT-Helpdesk.
Opgaven indeholder en række spørgsmål, der skal svares på. Før du går i gang med opgaven skal du derfor sørge for at have følgende klar:
- Navn på systemejer
- Navn på systemkoordinator
- Beskrivelse af IT-løsningen
- Er det en ny løsning eller er der tale om kontraktforlængelse
- Oplysninger om leverandør
- Teknisk dokumentation
- Kontraktudkast/tilbud
- Projektbeskrivelse
- Tjekliste for IT-arkitekturprincipper
- Andet materiale med relevans for opgaven
Hvis der behandles persondata, skal du også have følgende klar:
Har du spørgsmål til udfyldelse af opgaven, kan du kontakte Erna Lüthje, telefon 40270745, der er sekretær for IT-Visitationen.
Når vi har modtaget opgaven vurderer vi, om der mangler informationer.
I så fald bliver du kontaktet af et/flere af visitationsudvalgets medlemmer.
Link til IT-Helpdesk/opgave til IT-Visitationen
Link til oversigt over systemkoordinatorforum
Processen for opgaver i IT-Visitationen
Når vi har modtaget opgaven vurderer vi, om der mangler informationer. I så fald bliver du kontaktet af et/flere af visitationsudvalgets medlemmer.
Når opgaven er modtaget og belyst, bliver du/systemkoordinatoren orienteret om, hvornår din opgave bliver behandlet, og du/systemkoordinatoren inviteres med til mødet.
Efter mødet får du og systemkoordinatoren et skriftligt svar med IT-afdelingens vurdering og anbefalinger (konklusion).
I nogle tilfælde er der brug for yderligere oplysninger og en genbehandling af opgaven.
IT-Visitationen mødes hver 14. dag og opgaver, du ønsker behandlet, skal være oprettet i IT-Helpdesk senest 5 hverdage før mødet afholdes.
Har du spørgsmål kan du kontakte Erna Lüthje, telefon 40270745.