Startkit til employer branding

Arbejdspladsens omdømme har stor betydning for, om du kan rekruttere dygtige medarbejdere.

Indhold

    Det er vigtigt, at mulige ansøgere kan spejle sig selv og sin faglighed i Aabenraa Kommunes omdømme eller brand. Kommunikation kan bistå med at udvikle et startkit til employerbranding, for at synliggøre et område.

    Du kan få et startkit i forbindelse med en rekruttering, eller hvis du ønsker at arbejde mere strategisk med udviklingen af det brand, dit område har. 

     Startkittet består af:

    • En grundfortælling for eksempel om et driftsområdes mission, opgaver, kultur mv., der kan danne grundlag for den gode fortælling om jobbet i jobopslaget.
    • Erfaring med et par eksempler på at grundfortællingen er sat i spil for eksempel gennem jobopslag og formidling af gode historier via LinkedIn, pressen og Facebook.

    Bevilling af startkit

    Startkittet kan bevilliges til direktører og afdelingschefer. Afdelingschefen for Byråds- og Direktionssekretariatet afgør, hvornår startkit til employer branding kan bevilliges. 

    Tidsplan

    Du kan se et eksempel på tidsplanen for et forløb neden for.

    Tid Beskrivelse Ansvar

    Uge 1

    Et indledende møde med leder og nøglepersoner. Den gode fortæl-ling og et par af arbejdspladsens gode historier identificeres.

    Kommunikation

    Uge 2

    Grundfortællingen skrives og der rådgives om relevante kommuni-kationskanaler og medier

    Kommunikation

    Uge 3-5

    Arbejdspladsen sætter fortællingen i spil via de gode historier ad de relevante kanaler

    Leder

    Uge 5

    Midtvejsmøde med opsamling og flere input fra kommunikations-medarbejderen

    Kommunikation

    Uge 5-8

    Endnu en periode, hvor gode historier sættes i søen

    Leder

    Uge 8

    Afsluttende møde med evaluering og fokus på det videre forløb

    Kommunikaiton

    Thomas Christian Otzen Kruse - Sekretariatschef
    Staben / Byråds og Direktionssekretariatet
    Tlf. 73766260 - tck@aabenraa.dk