Startkit til employer branding
Arbejdspladsens omdømme har stor betydning for, om du kan rekruttere dygtige medarbejdere.
Det er vigtigt, at mulige ansøgere kan spejle sig selv og sin faglighed i Aabenraa Kommunes omdømme eller brand. Kommunikation kan bistå med at udvikle et startkit til employerbranding, for at synliggøre et område.
Du kan få et startkit i forbindelse med en rekruttering, eller hvis du ønsker at arbejde mere strategisk med udviklingen af det brand, dit område har.
Startkittet består af:
- En grundfortælling for eksempel om et driftsområdes mission, opgaver, kultur mv., der kan danne grundlag for den gode fortælling om jobbet i jobopslaget.
- Erfaring med et par eksempler på at grundfortællingen er sat i spil for eksempel gennem jobopslag og formidling af gode historier via LinkedIn, pressen og Facebook.
Bevilling af startkit
Startkittet kan bevilliges til direktører og afdelingschefer. Afdelingschefen for Byråds- og Direktionssekretariatet afgør, hvornår startkit til employer branding kan bevilliges.
Tidsplan
Du kan se et eksempel på tidsplanen for et forløb neden for.
Tid | Beskrivelse | Ansvar | |
---|---|---|---|
Uge 1 |
Et indledende møde med leder og nøglepersoner. Den gode fortæl-ling og et par af arbejdspladsens gode historier identificeres. |
Kommunikation |
|
Uge 2 |
Grundfortællingen skrives og der rådgives om relevante kommuni-kationskanaler og medier |
Kommunikation |
|
Uge 3-5 |
Arbejdspladsen sætter fortællingen i spil via de gode historier ad de relevante kanaler |
Leder |
|
Uge 5 |
Midtvejsmøde med opsamling og flere input fra kommunikations-medarbejderen |
Kommunikation |
|
Uge 5-8 |
Endnu en periode, hvor gode historier sættes i søen |
Leder |
|
Uge 8 |
Afsluttende møde med evaluering og fokus på det videre forløb |
Kommunikaiton |
Thomas Christian Otzen Kruse - Sekretariatschef
Staben / Byråds og Direktionssekretariatet
Tlf. 73766260 - tck@aabenraa.dk