Gå til hovedindhold

Startkit til employer branding

Arbejdspladsens omdømme har stor betydning for, om du kan rekruttere dygtige medarbejdere.

Indhold

    Det er vigtigt, at mulige ansøgere kan spejle sig selv og sin faglighed i Aabenraa Kommunes omdømme eller brand. Kommunikation kan bistå med at udvikle et startkit til employerbranding, for at synliggøre et område.

    Du kan få et startkit i forbindelse med en rekruttering, eller hvis du ønsker at arbejde mere strategisk med udviklingen af det brand, dit område har. 

     Startkittet består af:

    • En grundfortælling for eksempel om et driftsområdes mission, opgaver, kultur mv., der kan danne grundlag for den gode fortælling om jobbet i jobopslaget.
    • Erfaring med et par eksempler på at grundfortællingen er sat i spil for eksempel gennem jobopslag og formidling af gode historier via LinkedIn, pressen og Facebook.

    Bevilling af startkit

    Startkittet kan bevilliges til direktører og afdelingschefer. Afdelingschefen for Byråds- og Direktionssekretariatet afgør, hvornår startkit til employer branding kan bevilliges. 

    Tidsplan

    Du kan se et eksempel på tidsplanen for et forløb neden for.

    Tid Beskrivelse Ansvar

    Uge 1

    Et indledende møde med leder og nøglepersoner. Den gode fortæl-ling og et par af arbejdspladsens gode historier identificeres.

    Kommunikation

    Uge 2

    Grundfortællingen skrives og der rådgives om relevante kommuni-kationskanaler og medier

    Kommunikation

    Uge 3-5

    Arbejdspladsen sætter fortællingen i spil via de gode historier ad de relevante kanaler

    Leder

    Uge 5

    Midtvejsmøde med opsamling og flere input fra kommunikations-medarbejderen

    Kommunikation

    Uge 5-8

    Endnu en periode, hvor gode historier sættes i søen

    Leder

    Uge 8

    Afsluttende møde med evaluering og fokus på det videre forløb

    Kommunikaiton

    Thomas Christian Otzen Kruse - Sekretariatschef
    Staben / Byråds og Direktionssekretariatet
    Tlf. 73766260 - tck@aabenraa.dk