Overordnede retningslinjer for hjemmearbejde i Jobcenter, JB sekretariat og Borgerservice
Der er udarbejdet retningslinjer for hjemmearbejde i Jobcenter, JB-Sekretariatet og Borgerservice
Jobcenter, JB sekretariat og Borgerservice er en fremmødearbejdsplads. Det giver rigtig mange fordele i vores daglige arbejde i form af uformel snak og information, fysiske møder og sammenhold i både teams, afdelinger, men også på tværs.
Fordele med hjemmearbejde kan dog ikke ignoreres i form af fordybelse, work-life balance og fleksibilitet.
Hjemmearbejde er en mulighed, men kan ikke være et krav, og kan ikke sidestilles med det at være optaget.
Der kan fremadrettet arbejdes hjemmefra 1-2 dage om ugen.
For at kunne arbejde hjemmefra er der en række krav som skal overholdes:
- Det skal tilrettelægges med dine opgaver, så du kan udføre dem på samme niveau som på Rådhuset/Jobcentret
- Du drøfter med dine kollegaer eller dit team først og derefter godkendes af nærmeste leder
- Der findes ingen faste ugentlige hjemmearbejdsdage
- Du skal være tilgængelig for kollegaer i samme grad som på en arbejdsdag på Rådhuset/Jobcentret (på nær fysisk). Det gælder også pr. telefon og mail
- Din kalender er opdateret og din telefon er omstillet korrekt
- Du skal være fleksibel og møde ind hvis det kræves (f.eks. ved sygdom i gruppen, fysiske møder eller andet)
Der kan være arbejdsuger, hvor det ikke er muligt at arbejde hjemme.