Gå til hovedindhold

Indsigt efter GDPR

Vejledning til behandling af indsigtsanmodninger efter GDPR.

Indhold

    Når en borger anmoder om indsigt efter GDPR koordineres anmodningen i Byråds- og Direktionssekretariatet (BDS). Lavpraktisk vil det betyde at BDS modtager anmodningen, derefter sendes anmodningen videre ud til kommunens forvaltninger og Staben, der fremsøger akter for deres område.

    Hver forvaltning, der har noget at tilføje til anmodningen, tilføjer afgørelse og akter, der er gennemgået for oplysninger, der ikke må udleveres.

    Brug skabelonen - du finder den nederst på siden. Udfyld alle felter i skabelonen. Denne sendes sammen med akter til indsigtsanmodningen.

    Vær opmærksom på at kommunen skal oplyse den registrerede om følgende rettigheder ifm. indsigtsanmodningen.

    • Retten til berigtigelse
    • Retten til sletning
    • Retten til begrænsning
    • Retten til at gøre indsigelser
    • Retten til at indgive en klage til datatilsynet
    Afdeling - Byråds- og Direktionssekr.

    Sara Lund Mathiesen

    Jurist

    Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa

    Telefon : 4573766230

    E-mail :slm@aabenraa.dk

    Afdeling - Byråds- og Direktionssekr.

    Stine Maretti Leiberg

    Assistent

    Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa

    Telefon : 4573767214

    E-mail :smle@aabenraa.dk

    Claus Hansen
    Afdeling - Byråds- og Direktionssekr.

    Claus Hansen

    Chefjurist

    Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa

    Telefon : 4573767039

    E-mail :chan@aabenraa.dk