Ansættelsesbrev

Her finder du information om, hvordan du laver et ansættelsesbrev.

Indhold

    ANSÆTTELSESBREV: Når du har oprettet en ny medarbejder i SD Personaleweb, får medarbejderen tildelt en personalesag. Du har som leder adgang til personalesagen i SD Personaleweb under "Medarbejderdata".

    I personalesagen har du mulighed for at lave ansættelsesbreve ved hjælp af de skabeloner, der ligger i SD Personaleweb.

    Har du oprettet medarbejderen korrekt i Personaleweb, udfyldes ansættelsesbrevet automatisk med de relevante informationer. Blandt andet vil oplysninger om overenskomst, timer, pensionsordning mv. automatisk blive udfyldt. 

    Er der vilkår i ansættelsen, der går udover standard, skal du selv tilføje oplysningerne til ansættelsesbrevet. Din lønkonsulent kan hjælpe dig med at få beskrevet indholdet.

    Husk: Hvis du laver ansættelsesbreve på vegne af en leder, skal du rette underskriften til lederens navn.  

    Du kan kontakte din lønkonsulent, hvis du har brug for hjælp.

    Læs mere under punktet Personalesager

    OBS: Hvis der under pensionsordning står 0,00, betyder det, at der ikke er registeret indbetaling af pension fra første ansættelsesdag. Kontakt din lønkonsulent, hvis du er i tvivl, om dette er korrekt. Er medarbejderen omfattet af en pensionsordning fra ansættelsens start, skal afsnittet om pensionskarens i ansættelsesbrevet slettes. 

    Læs mere under punktet Pensionskarens

    Digital postforsendelse i e-Boks
    Ansættelsesbreve sendes til medarbejderens digitale postkasse.

    Underskriftskravet er fjernet. Den kommende medarbejder har i stedet 8 dage fra modtagelse af ansættelsesbrevet til at gøre indsigelse vedrørende vilkårene.

    Medarbejdere undtaget fra digital post, modtager breve som almindelig post.

    Vejledning til oprettelse af brev samt digital forsendelse til e-Boks via OneTooX

    Kontakt Anette Hansen eller Pia Ravn ved spørgsmål til brevskabeloner.

    Lønkontoret

    Anette Hansen

    Lønkonsulent

    Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa

    Telefon: 73767186

    Mobil: 21720986

    E-mail: aha@aabenraa.dk

    Lønkontoret

    Pia Ravn

    Lønkonsulent

    Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa

    Telefon: 73767452

    Mobil: 29359329

    E-mail: prav@aabenraa.dk