Gå til hovedindhold

Samtaler mellem ledere og medarbejdere i Aabenraa Kommune

Her kan du lære om samtaler mellem ledere og medarbejdere

Indhold

    I Aabenraa Kommune definerer ledelsesgrundlaget ledelsesopgaven, herunder at du som leder påtager dig lederskab, du er kommunikerende, du er helhedsorienteret og værdiskabende. Ledelse udøves i dialog med dine medarbejdere. Denne dialog kommer blandt andet til udtryk gennem samtaler med dine medarbejdere.

    Vejledningen indeholder en beskrivelse af den uformelle samtale samt retningslinjer for de formelle samtaler mellem ledere og medarbejdere, som vi benytter i Aabenraa Kommune:

    • Sygefraværssamtaler
    • Tilrettevisende samtaler
    • Tjenstlige samtaler

    Vejledningen indeholder ikke en beskrivelse af håndtering af klagesager, hvis lederen vurderer, at der ikke er noget at bebrejde medarbejderen.

    Hør personalekonsulent, Anja, fortælle om de forskellige former for samtaler. 

    Mette Schlüter Duborg
    Personalekontoret

    Mette Schlüter Duborg

    Fagkoordinator

    Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa

    Telefon : 21536516

    Mobil : 21536516

    E-mail :msdub@aabenraa.dk