Valg og indberetning af AMR, AL og medarbejder-repræsentanter

Valg af arbejdsmiljørepræsentanter

  • Læs op

Indhold

    Arbejdsmiljørepræsentanter vælges af og blandt samtlige medarbejdere uden ledelsesmæssige beføjelser dog med mindst ½ års anciennitet. Valget gælder for 2 år og foretages i september måned i lige år. Alle medarbejdere er stemmeberettigede. Lederen for arbejdsmiljøgruppens område er ansvarlig for at indkalde til valg af arbejdsmiljørepræsentanter. Arbejdsmiljølederen er ansvarlig for at anmelde valget til Personalekontoret.

    Nedenfor kan du indberette valg eller genvalg af arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsmiljøledere

    Se Retningslinje om valg af arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsmiljøledere her

    Se Notat om håndtering af vakant AMR-plads i MED, i løbet af valgperioden her

    Indberetning af AMR og AL - nyvalg
    Indberetning af AMR og AL - genvalg
    Indberetning af medarbejderrepræsentant - nyvalg
    Indberetning af medarbejderrepræsentant - genvalg