Opgradering af Acadre til ny version
Opgraderingen vil give forbedringer, der styrker systemets funktionalitet og stabilitet, men den kræver desværre også, at vi midlertidigt lukker for adgangen til Acadre i forbindelse med overgangen.
Vi er glade for at kunne meddele, at Acadre i Aabenraa Kommune opgraderes til den nyeste version, Acadre 24 SP1, lørdag den 25. januar 2025. Denne opgradering er en vigtig del af vores fortsatte indsats for at modernisere og fremtidssikre vores IT-platform – også hvad angår Acadre.
Hvad betyder opgraderingen for dig som bruger?
-
Adgang til Acadre lukkes fra fredag den 24. januar 2025 kl. 16.00, og systemet vil ikke være tilgængeligt hen over weekenden.
-
Vi forventer, at Acadre er fuldt opgraderet og klar til brug igen mandag morgen den 27. januar 2025.
-
Efter opgraderingen vil Acadre ikke længere være tilgængelig i Citrix.
-
Hvis du stadig arbejder i Citrix og ikke har fået en indrulleret computer endnu, skal du hurtigst muligt sørge for at få en computer med adgang til M365-miljøet for fortsat at kunne bruge Acadre.
-
Brugere med en indrulleret computer vil opleve, at Acadre automatisk installeres i den nye version, første gang computeren tændes efter opgraderingen.
-
Installationen starter automatisk, men det kræver, at din computer er tændt og koblet til netværket.
Med andre ord betyder det, at du enten kan arbejde fra kontoret eller arbejde eksternt ved at logge ind på Aabenraa Kommunes netværk gennem en sikker forbindelse (VNP), som giver dig fjernadgang.
-
Automatisk installation af Acadre:
-
-
Når du tænder din computer første gang efter opgraderingen, vil installationen begynde.
-
-
-
Installationstiden kan variere, og det anbefales at lade computeren stå tændt, indtil installationen er færdig.
-
-
-
Hvis du oplever problemer med Acadre umiddelbart efter opgraderingen, kan det skyldes, at installationen ikke er fuldført endnu. Prøv igen efter lidt tid.
-
-
Mulige vejledninger og opsætninger
-
-
Tidligere opgraderinger har krævet opsætning af Outlook-integration og specifik åbnerækkefølge af Outlook og Acadre. Vi afklarer i uge 4, om dette bliver nødvendigt denne gang, og sender vejledninger ud, hvis det er tilfældet.
-
-
Problemer eller fejl
-
-
Hvis du efter installationen oplever problemer i Acadre, så meld det ind via de normale kanaler i IT-Helpdesk.
-
Fordele ved opgraderingen
Den nye version af Acadre bringer en række forbedringer og nye funktioner, som vil styrke både brugeroplevelsen og systemets generelle drift. Vi glæder os til at byde jer velkommen til en forbedret Acadre-oplevelse og håber på jeres forståelse, hvis der opstår mindre startvanskeligheder.
Mere information følger
Vi holder jer opdateret med yderligere information og vejledninger via medarbejderportalen eller mail. Hold øje med siden for eventuelle opdateringer inden opgraderingen.
Tak for jeres tålmodighed og forståelse.