Gå til hovedindhold
M365

Nyhedsbrev uge 37

VIGTIG INFORMATION: Udrulning af M365 er sat på pause - foreløbigt i to uger. Læs mere her.

Indhold

    Pause i udrulning af M365

    Vi vil gerne informere jer om, at IT har valgt at sætte udrulningen af M365 på pause i de næste to uger, uge 37 og 38. Denne beslutning er taget på baggrund af de erfaringer, vi har gjort os over de seneste par måneder, hvor vi har indrulleret næsten hele Staben og Jobcenter & Borgerservice. Selvom vi er kommet godt i gang, må vi erkende, at det ikke er hensigtsmæssigt at fortsætte i det nuværende tempo.

    Vi står overfor en række udfordringer, både tekniske og organisatoriske, som vi gerne vil blive mere afklarede omkring og forhåbentlig løse, inden vi fortsætter udrulningen. Vi har indset, at der i øjeblikket mangler balance mellem projektets omfang, de tilgængelige ressourcer, og den oprindelige tidsplan. For at sikre en bedre kvalitet og en mere positiv oplevelse for både de brugere, der allerede er indrulleret, og dem, der snart skal indrulleres, har vi brug for at tage et skridt tilbage og få et klart overblik.

    I de kommende to uger vil vi derfor fokusere på følgende:

    • Gennemgå og prioritere de hængepartier og udfordringer, vi oplever i projektet.
    • Forbedre de tekniske processer og sikre, at vi er klar til at fortsætte udrulningen med bedre kvalitet.
    • Udarbejde en revideret tidsplan, som muligvis kan inkludere ændringer i rækkefølge, udskydelser og andre justeringer for at sikre, at projektet bliver en succes.  

    For god ordens skyld, kan vi bekræfte, at planen for udfasningen af Citrix dermed også revideres, og at adgangen ikke lukkes for nogen før M365 er udrullet succesfuldt til dem. 

    Vi håber på forståelse i organisationen for, at vi har valgt at trække vejret lidt for nu, så vi kan levere et endnu bedre projekt fremadrettet. Den oprindelige tidsplan er blevet afpubliceret, og når vi har en opdateret tidsplan klar, vil vi informere jer om de næste skridt.

    Henvendelser i IT-Helpdesk

    Vi vil også gerne takke for de mange henvendelser i vores M365-opgave i IT-Helpdesk. Det er rigtig godt at se, at I melder ind med jeres udfordringer og spørgsmål, men vi må også erkende, at vi i øjeblikket ikke kan følge med i forhold til at besvare alle henvendelser hurtigt nok. Dette er en af de ting, vi vil fokusere på i de kommende uger - at forbedre svartiderne og sikre, at alle får den hjælp, de har brug for.

    Vi håber på jeres forståelse for, at der lige nu kan være længere svartider, end vi normalt ville have. Hvis I oplever problemer, kan en mulig løsning være at fortsætte med at arbejde i Citrix, indtil vi har fundet en permanent løsning.

    Vi ser frem til at vende tilbage med en opdatering snarest muligt og takker for jeres tålmodighed og forståelse i denne overgangsperiode.

    Med venlig hilsen,
    M365-projektteamet