Gå til hovedindhold
M365

Nyhedsbrev uge 48

Få seneste nyt om forlængede muligheder for indrullering af personlige PC'er, opstarten af indrullering af delecomputere, lanceringen af vores nye videndelings-team i Microsoft Teams samt en løsning på det hyppigt indmeldte problem med flimrende skærme.

Indhold

    1. Indrullering af personlige computere

    Vi er næsten i mål med at få indrulleret de personlige computere i organisationen. Mange har allerede fået installeret deres PC med Windows 11 og M365, men vi ved, at der stadig er brugere, som endnu ikke har fået gjort det – enten pga. travlhed eller praktiske udfordringer.

    Derfor udvider vi perioden for tilmelding til indrullering af personlige computere til og med uge 50.
    Herefter lukker vi for tilmeldinger via NemTilmeld, og fremadrettet vil indrullering af personlige computere samt udlevering af nye skulle bestilles via en opgave i IT-Helpdesk.

    Vi opfordrer jer, der endnu ikke har fået indrulleret jeres personlige computer, til at bruge den ekstra tid til at booke en tid, så vi sammen kan afslutte dette kapitel inden årets udgang.


    2. Indrullering af delecomputere

    Vi er nu klar til at fokusere på indrulleringen af delecomputere, dvs. dem som skal bruges af flere medarbejdere på skift. Der åbnes for tilmelding fra onsdag d. 4. december og foreløbigt frem til d. 19. december.

    Bestillinger skal foregå via NemTilmeld, hvor I kan finde de tilgængelige dage og tider, vi har åbnet for. Har I brugt NemTilmeld ifm. indrullering af personlige computere vil du opleve, at meget af det ligner sig selv.

    Tilgår I tilmeldingssystemet, og går ind på et arrangement, finder I en arrangementsbeskrivelse, der sætter rammen for, hvad IT kan tilbyde, og hvad I selv skal sørge for at afklare i processen, før I tilmelder jer.

    Kontakt IT, hvis I har spørgsmål:

    Har I brug for hjælp eller sparring, er I meget velkomne til at kontakte:

    • Lennart Hoffmann Kastbjerg – 23105704 / lhka@aabenraa.dk
    • Stig Svane Jacobsen – 21201322 / ssjac@aabenraa.dk

    Vi ser frem til at hjælpe jer godt videre i processen!


    3. Nyt team: M365 – Q/A samt tips og tricks

    Vi er glade for at kunne meddele, at teamet M365 – Q/A samt tips og tricks nu er live i Microsoft Teams og tilgængeligt for alle i organisationen der har fået adgang til Microsoft Teams!

    Hvad kan du bruge teamet til?

    • Stille spørgsmål: Hvis du er i tvivl om noget i M365, kan du spørge her og få hjælp fra andre brugere. OBS: støder du på fejl skal dette fortsat meldes ind i IT-Helpdesk.
    • Dele viden: Har du fundet en smart funktion, en effektiv metode eller en nyttig guide? Del det med dine kolleger og inspirér dem.
    • Fællesskab: Teamet er tænkt som en platform, hvor vi hjælper hinanden med at blive bedre til at bruge M365 – på tværs af afdelinger og forvaltninger.

    Husk: IT-afdelingen vil også holde øje i teamet og bidrage med svar og opdateringer, men det er netop tænkt som et fællesskab, hvor vi kan lære af hinanden. Så hop ind i teamet, hold øje med aktiviteterne, og del gerne jeres erfaringer – vi kan alle blive klogere sammen.


    4. Løsning på flimrende skærme og andre ofte stillede spørgsmål

    Vi vil gerne takke jer for at melde fejl og udfordringer ind til IT-helpdesk i forbindelse med overgangen til M365. Det er kun ved at få kendskab til problemerne, at vi kan dokumentere og løse dem.

    En af de fejl, som flere har oplevet, er problemer med flimrende skærme. Vi har nu fundet et fix, der formentlig kan løse problemet for alle.
    Løsningen kan findes på vores side med ofte stillede spørgsmål (FAQ), som vi løbende opdaterer med svar på generelle udfordringer. Du finder vejledningen via dette link.


    Tak for jeres store indsats i forbindelse med overgangen til M365.
    Vi er glade for den store opbakning og ser frem til at hjælpe jer videre i den nye hverdag.

    Med venlig hilsen
    IT-afdelingen