SafetyNet

Her finder du information om SafetyNet.
SafetyNet er Aabenraa Kommunes IT-system til understøttelse af bl.a. arbejdsmiljøarbejdet i hele organisationen, hvilket omfatter APV, arbejdsskader samt udarbejdelse af handlingsplaner

  • Læs op

Indhold

    Her finder du vejledninger om hvorledes du kan logge på SafetyNet enten via Citrix, Internet browser eller APP

    Vejledning til installation og anvendelse af SafetyNet app

    Video: Guide til installation af APP

    Link til SafetyNet for ikke Citrix-brugere 

    Samtlige ansatte ved Aabenraa Kommune har adgang til SafetyNet.
    Der er integration til SD Løn, som opdateres hver onsdag og hver fredag.
    Når du er ansat oprettes du automatisk (se ”Adgang til SafetyNet”).
    Når du fratræder lukkes adgangen automatisk.

    Som ansat har du rettigheder til at registrere:

    • APV
    • APV-Gravid og ammende
    • Krænkende handlinger herudove kan der være kategorier, hvor der fra institutionsområder er oprettet specifikke muligheder for anmeldelse/registrering
    • Nær-ved ulykker
    • Se handlingsplaner på den afdeling/institution som du er ansat.

    Som leder har du herudover rettigheder til at:

    • Oprette handlingsplaner på den afdeling/institution som du er ansat herunder de underafdelinger, du repræsenterer.

    Som arbejdsmiljøleder/arbejdsmiljørepræsentant (AL/AMR) har du ligeledes rettigheder til at:

    • Registrere arbejdsulykker
    • Registrere brilleskader
    • Oprette handlingsplaner som følge af registrerede A-skade hændelser
    • Udarbejde APV i forhold til ”Den årlige arbejdsmiljødrøftelse”
    • Udarbejde APV i forhold til ”Risikovurdering af vold og krænkende handlinger”
    • Søge registrerede APV’er med henblik på udarbejdelse af handlingsplaner

    Registrering som arbejdsmiljøleder/arbejdsmiljørepræsentant sker ved anmeldelse via Medarbejderportalen.

    Som arbejdsmiljøsekretær har du de samme rettigheder som arbejdsmiljøleder/arbejdsmiljørepræsentant. Det er som udgangspunkt arbejdsmiljølederen, der kan anmode om, at en medarbejder kan få rettigheder som arbejdsmiljøsekretær.

    Rettigheder som arbejdsmiljøsekretær fås ved henvendelse til MED- og Arbejdsmiljøteamet, mail: arbejdsmiljo@aabenraa.dk

    Indberetning af øvrige skader kan du finde information ved Forsikringsteamet

    Her finder du forskellige vejledninger til SafetyNet:

    Nye vejledninger til anmeldelse/registrering er under udarbejdelse. Ved spørgsmål kontaktes MED- og arbejdsmiljøteamet.

    Guide til oprettelse af APV (til dig som ansat)

    Video: Opret APV via APP

     

    Du finder alle kurser til SafetyNet på Medarbejderportalen her

    Hvis det af driftsmæssige årsager ikke er muligt, at anmelde/registrere elektronisk kan nedenstående skemaer anvendes:

    APV

    APV – gravid og ammende

    Risikovurdering af borgerrelateret vold samt krænkelse internt på arbejdspladsen (APV)

    Den årlige arbejdsmiljødrøftelse

    Registreringerne skal efterfølgende oprettes i SafetyNet.

    Arbejdsmiljøgruppen skal udarbejde handlingsplaner for at skabe forebyggelse og læring for hele personalegruppen, uanset om det er fra individuelle hændelser fra A-skade-modulet eller om det er fra APV-modulet.

    Det er arbejdsmiljøgruppen, der fastsætter den nærmere procedure for arbejdsmiljøarbejdet.