Gå til hovedindhold

SafetyNet

Her finder du information om SafetyNet.
SafetyNet er Aabenraa Kommunes IT-system til understøttelse af bl.a. arbejdsmiljøarbejdet i hele organisationen, hvilket omfatter APV, arbejdsskader samt udarbejdelse af handlingsplaner

Indhold

    Samtlige ansatte ved Aabenraa Kommune har adgang til SafetyNet.
    Der er integration fra SD Løn, som opdateres hver onsdag og hver fredag.
    Du oprettes automatisk ved din ansættelsesdato.
    Når du fratræder lukkes adgangen automatisk.

    Som ansat har du rettigheder til at registrere:

    • APV
    • Fysisk-/ psykisk vold og krænkendende handlinger
    • Nærved hændelser
    • Se handlingsplaner for den afdeling du er ansat.

    Som leder har du herudover rettigheder til at:

    • Oprette handlingsplaner for den afdeling du er ansat, herunder også de underafdelinger, du repræsenterer.

    Som arbejdsmiljøleder/arbejdsmiljørepræsentant (AL/AMR) har du ligeledes rettigheder til at:

    • Registrere arbejdsulykker
    • Registrere brilleskader
    • Oprette handlingsplaner som følge af registrerede hændelser
    • Udarbejde APV i forhold til ”Den årlige arbejdsmiljødrøftelse”
    • Udarbejde APV i forhold til ”Risikovurdering af vold og krænkende handlinger”
    • Søge registrerede APV’er med henblik på udarbejdelse af handlingsplaner

    Registrering som arbejdsmiljøleder/arbejdsmiljørepræsentant sker ved anmeldelse via Medarbejderportalen.

    Hvis du som arbejdsmiljøleder har brug for at én af dine medarbejdere, som ikke er en del af arbejdsmiljøgruppen, skal varetage opgaver, som kræver rettigheder som arbejdsmiljøleder/arbejdsmiljørepræsentant, kan du anmode MED- og Arbejdsmiljøteamet om at vedkommende tildeles disse rettigheder.

    Dette fås ved henvendelse til MED- og Arbejdsmiljøteamet, mail: arbejdsmiljo@aabenraa.dk

    Ved indberetning af øvrige skader (biler, bygninger, løsøre, ansvar) kan du finde information ved Forsikringsteamet

    Her finder du forskellige vejledninger til SafetyNet:

    Nye vejledninger til anmeldelse/registrering er under udarbejdelse. Ved spørgsmål kontaktes MED- og arbejdsmiljøteamet.

    Guide til oprettelse af APV 

    Vejledning til installation og anvendelse af SafetyNet app

    Vejledning til SafetyNet Hændelsesmodul

    Vejledning APV Gravid og ammende

    Videovejledninger:

    Gravid APV oprettelse

    Sådan finder du besvarelse og opretter handlingsplan på APV - gravide og ammende

    Hvis det af driftsmæssige årsager ikke er muligt, at anmelde/registrere elektronisk kan nedenstående skemaer anvendes:

    APV

    APV – gravid og ammende

    Risikovurdering af borgerrelateret vold samt krænkelse internt på arbejdspladsen (APV)

    Den årlige arbejdsmiljødrøftelse

    Registreringerne skal efterfølgende oprettes i SafetyNet.

    Arbejdsmiljøgruppen skal udarbejde handlingsplaner for at skabe forebyggelse og læring for hele personalegruppen, uanset om det er fra individuelle hændelser fra A-skade-modulet eller om det er fra APV-modulet.

    Det er arbejdsmiljøgruppen, der fastsætter den nærmere procedure for arbejdsmiljøarbejdet.

    Hvis du har adgang via Citrix, så vil der ligge et ikon på skrivebordet, hvor du automatisk kommer ind i SafetyNet via SingleSignOn (SSO). Hvis du har adgang via M365, så finder du SafetyNet i startmenuen. Du er ligeledes automatisk på med SSO.

    Hvis du ikke har adgang via noget af ovenstående, kan du logge på SafetyNet via dette link EG SafetyNet. Du har som udgangspunkt adgang med dit medarbejdernummer som brugernavn, og koden vil være dit CPR-nummer (uden bindestreg). Har du problemer med login, kan du kontakte MED- og Arbejdsmiljøteamet på arbejdsskader@aabenraa.dk