Indstillingsskemaer
Fra den 1. maj 2021 er indstillingsskemaet fra en institution til PPR blevet elektronisk.
Brug derfor nedenstående link:
Hyppige spørgsmål til digital indstilling
Løsningen er lavet så alle kan tilgå den uden brug af NemID, medarbejdersignatur eller Citrix login. Vi har mange slags brugere med forskellige muligheder for login, så PPR har valgt den mulighed, der giver adgang for alle. Når der ikke er login, så kan systemet ikke vide hvem der har startet indstillingen, og hvem der må fortsætte den.
Det skal du, dels fordi langt de fleste indstillinger starter hos en kollega, der ikke har adgang til forældrenes informationer, og der derfor er en administrativ kollega eller leder der skal ind og tilføje disse oplysninger. Og så dels af datasikkerhedsmæssige hensyn, da løsningen kan startes af alle - også de kollegaer uden nogen former for login muligheder, så skal selve arbejdsgangen altid godkendes af en som systemet kender og som identiteten kan verificeres på. Det er også vigtigt for at sikre at indstillingen sendes til den rigtige modtager (forælder) som skal give samtykke til indstillingen.